Eurovision

Eurovision 2021 | Live-on-Tape, το σκάνδαλο δευτερολέπτων και όλα όσα έγιναν

H Eurovision τελείωσε πριν από μια εβδομάδα, ο νικητής βρέθηκε αλλά φαίνεται ότι η Eurovision είχε κάτι ακόμα να μας πει. Στον επίσημο λογαριασμό της στο ΥouTube, η Eurovision, ανέβασε δυο βίντεο για να τιμήσει την προσπάθεια όλων των χωρών που είχαν γυρίσει ένα βίντεο (live tape) με την συμμετοχή τους σε περίπτωση που λόγω πανδημίας η τελετή φέτος δεν μπορούσε να γίνει δια ζώσης. Δείτε παρακάτω τα δυο βίντεο:

Σίγουρα φαίνεται ότι αν είχαν προβληθεί με αυτό τον τρόπο τα υποψήφια τραγούδια, θα είχαμε τελείως διαφορετικά αποτελέσματα. Αλλά ας δούμε τι ζήσαμε αλλά και τι μας έμεινε από την Eurovision του 2021.

Σε αυτή την τελετή είχαμε επί σκηνής να εκπροσωπούν την χώρα τους: 17 γυναίκες, 13 άντρες, 1 ντουέτο και 8 group και συνεργασίες. Οι 23 με απευθείας ανάθεση ενώ 14 διαγωνίστηκαν σε εθνικό τελικό για να μπορέσουν να βρεθούν στο Rotterdam.26 καλλιτέχνες τους είχε ανατεθεί ή είχαν διαγωνιστεί και κερδίσει αυτή την θέση από το 2020.

Η Stefania και η Destiny ήταν οι μικρότερες ηλικιακά υποψήφιες της διοργάνωσης (18) ενώ το Βέλγιο είχε τον μεγαλύτερο ηλικιακά, Raymond Geerts (61).

Φέτος όλα τα group (8) όχι μόνο πέρασαν στην τελικό αλλά κατάφεραν να συγκεντρώσουν τόσους βαθμούς ώστε να βρεθούν μες στην εικοσάδα και πέντε από αυτές στην δεκάδα. Έξι μη-αγγλόφωνα τραγούδια βρέθηκαν στον τελικό και τα τέσσερα από αυτά μες στην πεντάδα. Μη-αγγλόφωνη τριάδα είχε υπάρξει ξανά το ’95 και ’91. Ολλανδία, Γερμανία και Αγγλία βρέθηκαν στο πάτο των προτιμήσεων του κοινού με μηδέν πόντους ενώ η Αγγλία ”κατάφερε” το απόλυτο μηδέν αφού δεν εξασφάλισε έναν πόντο ούτε από το κοινό ούτε από τις κριτικές επιτροπές.

Ποιοι όμως ήταν εκείνοι που έκαναν την διαφορά για την χώρα τους; Εκτός της νικήτριας Ιταλίας που είχε κερδίσει τον διαγωνισμό το μακρινό ’90, η Γαλλία βρέθηκε ξανά στην 2η θέση έπειτα από τριάντα χρόνια. Η Ελβετία βρέθηκε μια θέση πιο πάνω από την πετυχημένη εμφάνιση του Luca Hänni το 2019. Η Ισλανδία εξασφάλισε την καλύτερη της θέση από το 2009 ενώ η Ουκρανία είναι η μόνη χώρα με 100% επιτυχία στο να περνάει με άνεση στον τελικό. Όσο για την Φινλανδία βρέθηκε στην καλύτερη της θέση μετά την πρωτιά των Lordi το 2006. Η Destiny έδωσε στην Μάλτα την καλύτερη θέση μετά την δεύτερη του 2005 ενώ η Ρωσία από το 2012 είναι κάθε φορά στην τελική δεκάδα. Τέλος, η Στεφανία μας έβαλε ξανά στην δεκάδα, οχτώ ολόκληρα χρόνια μετά την συμμετοχή μας το 2013.

Τα music videο που ξεχώρισαν στο youtube, το τοπ5, είναι: Ρωσία (13 εκ.), Σερβία (11 εκ.), Μάλτα (9.8 εκ.), Ουκρανία (9 εκ.) και Αζερμπαϊτζάν (8.3 εκ.).

Όμως ας μιλήσουμε για τους νικητές.

Η Ιταλία κέρδισε την Eurovision ύστερα από 31 χρόνια. Όλα αυτά τα χρόνια η Ιταλία είχε ένα ποσοστό 77% να τερματίζει μες στην τελική δεκάδα, έξι φορές μέσα στο top5 ενώ δυο βρέθηκε στην δεύτερη θέση. Η μπάντα Måneskin με το τραγούδι της εξασφάλισαν 206 πόντους από τις κριτικές επιτροπές και το μεγάλο νούμερο των 318 βαθμών από το κοινό. Ανάμεσα στις δώδεκα χώρες που τους έδωσαν το δεκάρι στην ψηφοφορία του κοινού ήταν η χώρα μας αλλά και η Κύπρος. Αυτό όμως δεν φάνηκε να ισχύει και για τους Ιταλούς που δεν έδωσαν ούτε έναν πόντο τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο. Ούτε η κριτική επιτροπή της Ιταλίας, ούτε και το κοινό.

Η μεγάλη νίκη της Ιταλίας όμως μπήκε σε δεύτερη μοίρα, μιας και ένα στιγμιότυπο λίγων δευτερολέπτων έβαλε φωτιά στα social media και ήταν αυτή η είδηση που μονοπώλησε το ενδιαφέρον τα επόμενα 24ωρα και όχι η νίκη. Φυσικά μιλάμε για το στιγμιότυπο που κάποιοι παρερμηνεύσαν ότι ο Damiano David έκανε χρήση ναρκωτικών ζωντανά στην τηλεόραση.

Από την πρώτη στιγμή ο τραγουδιστής του συγκροτήματος αρνήθηκε το γεγονός στην συνέντευξη τύπου μετά την νίκη τους και δέχτηκε να υποβληθεί στις απαραίτητες εξετάσεις ώστε να λάμψει η αλήθεια και να μην στιγματιστεί άλλο η νίκη τους αλλά και η χώρα τους. Κάτι που δεν άργησε να γίνει και τα αποτελέσματα ήταν αρνητικά. Οι 20αρηδες από την Ιταλία με μια εμφάνιση που θύμιζε το glam rock των 70’s, υπενθύμισαν ότι το rock’n’roll δεν πεθαίνει ποτέ και μπορεί να σαρώσει ακόμα και σε έναν…φαινομενικά ποπ διαγωνισμό όπως η Eurovision. 

Η Γαλλία, που βρέθηκε μετά από χρόνια τόσα ψηλά, φάνηκε να αρέσει το ίδιο σε κοινό και επιτροπές. Το κοινό τους έδωσε 251 βαθμούς ενώ οι κριτικές επιτροπές 248 βαθμούς. Μια συγκλονιστική ερμηνεία με μια λιτή εμφάνιση επί σκηνής που υπενθυμίζει ότι μια φωνή και ένα καλό τραγούδι, μπορεί να κάνει την διαφορά και να επαναφέρει στις πρώτες θέσεις συμμετοχές που για καιρό δεν τα πάνε καλά. 

Απ’ την άλλη η κριτική επιτροπή της Γαλλίας μπορεί να μας έδωσε το πολυπόθητο 12 αλλά το κοινό δεν είχε την ίδια γνώμη. Ενώ για την επιτροπή ήρθαμε στην πρώτη θέση, το κοινό μας ήθελε στην 20η.

Ας πάμε όμως στην έκπληξη της βραδιάς. Η Destiny είχε κληθεί να εκπροσωπήσει την Μάλτα και τα προγνωστικά για καιρό την ήθελαν στην 1η θέση ή όσο πέρναγαν οι μέρες στην 5αδα. Αυτό όμως που φάνηκε στο τέλος ήταν ότι η Destiny δεν κατάφερε να ”μαγέψει” το κοινό και κατάφερε και άντεξε μες στην 10αδα λόγω κριτικών επιτροπών. Από τους 208 πόντους των κριτικών επιτροπών, η Μάλτα εξασφάλισε μόλις 47 πόντους από το κοινό, γεγονός που ενισχύει τις φήμες για πληρωμένα views και στοιχηματικές. Η υψηλότερη βαθμολογία από το κοινό ήταν οι οχτώ πόντοι της Αυστραλίας και οι έξι πόντοι από την Αγγλία. Κάτι που ξάφνιασε πολλούς μιας και είχε τον αέρα του νικητή. Η χώρα μας της έδωσε τρεις πόντους από το κοινό και έξι από την κριτική επιτροπή.

Μια ξεχωριστή μνεία, στην Ουκρανία. Το μαύρο άλογο της φετινής διοργάνωσης, έγινε το outsider που απείλησε στα ίσα τα φαβορί και κατάφερε να βρεθεί στην πέμπτη θέση της φετινής διοργάνωσης. Η Ουκρανία ήταν η χώρα που πήρε τους καλύτερους βαθμούς μετά την Ιταλία στο κοινό, με το μεγάλο ρεκόρ των 267 πόντων. Δεν ήταν ίδια η αντιμετώπιση των κριτικών επιτροπών μιας και η ψυχρολουσία των 67 βαθμών ”έκοψε” πρόωρα την ελπίδα για κάτι παραπάνω.

Τέλος, όπως είπαμε, η Στεφάνια με το ‘Last Dance‘ βρέθηκε στην δέκατη θέση και μας έφερε ξανά στην αφρόκρεμα των συμμετοχών έπειτα από μια απουσία σχεδόν μια δεκαετίας. Δεκαπέντε χώρες έδωσαν έστω από έναν βαθμό στην χώρα μας από τις κριτικές επιτροπές ενώ το κοινό έντεκα χωρών μας ψήφισε με όποιον τρόπο και βαθμό.

Στο πως ψηφίσαμε εμείς φαίνεται να υπάρχει χάσμα μεταξύ κριτικής επιτροπής και κοινού, μιας και οι ειδικοί φάνηκαν να αγαπούν περισσότερο την Μολδαβία και την Βουλγαρία από την Ιταλία και Γαλλία που ψήφισε μαζικά το κοινό. Φυσικά το δωδεκάρι πήγε στην Κύπρο και απ’ τους δυο αλλά ενώ το κοινό ψήφισε την Ελβετία έστω με τέσσερις βαθμούς, η κριτική επιτροπή δεν έδωσε ούτε έναν πόντο. Ενώ το νικητήριο τραγούδι πήρε μόλις τέσσερις βαθμούς από την κριτική επιτροπή της Ελλάδας.

Εις το επανιδείν στην Eurovision του 2022, στην Ιταλία.

 

© 2021, Christos Vasilakopoulos. All rights reserved.

About the author

Christos Vasilakopoulos

Ισχυρογνώμων αλλά συζητήσιμος, αρκεί να έχεις επιχειρήματα.
Η μουσική είναι για όλους, η pop για κάποιους.
Ερωτευμένος με την Μαίρη Συνατσακη μέχρι να το ανακαλύψει η ίδια.
Τελος, μην μπερδεύεις την Coca Cola με την Pepsi, είπαμε..

Leave a Comment