#Greek Specials Viral

#Special : 30 χρόνια “Θυσία”

Κείμενο: Giorgis Haritonidis

Νοέμβριος του 1985 και η Άντζελα Δημητρίου κυκλοφορεί τον τρίτο προσωπικό της δίσκο της με τίτλο “Ποιά θυσία”. Το ομώνυμο έμελλε να την καθιερώσει ως μια από τις σημαντικότερες λαϊκές τραγουδίστριες της χώρας μας και να την κάνει όνομα πρώτου μεγέθους έως και σήμερα.

Με αφορμή τα 30α γενέθλια του “Ποιά θυσία” ας θυμηθούμε συνοπτικά τις 10 μεγαλύτερες επιτυχίες της Λαίδης του ελληνικού πενταγράμμου και 3 bonus ξεχωριστές στιγμές.

1. 1985 : Σε μουσική Χάρη Καλούδη και στίχους Μάνου Κουφιανάκη, ο απόλυτος ύμνος της προδομένης και πληγωμένης γυναίκας, της από δίκιο πνιγμένης ερωτευμένης που βλέπει τον άκαρδο να απομακρύνεται με μια άλλη αγκαλιά. Και όλα αυτά όταν η νύχτα προχωρά …

2. 1986 : Ένα χρόνο μετά και (ξανά) ο Χάρης Καλούδης γράφει για την τραγουδίστρια ίσως το πιο επιτυχημένο από τα εκατοντάδες ζειμπέκικα που έχει ερμηνεύσει, ένα κομμάτι που μέχρι σήμερα ακούγεται σε κάθε νυχτερινό μαγαζί με τις πίστες να παίρνουν φωτιά. Όντως οι χωρισμένοι δεν γιορτάζουνε ποτέ;

3. 1988 : Εδραιωμένη πλέον στη συνείδηση του κόσμου ως αοιδός του πόνου και του νταλκά, η Άντζελα ερμηνεύει τον ύμνο του single, του μπάκουρου, της γεροντοκόρης τελοσπάντων. Μέχρι τα πρόσφατα “Σάββατα” του Αντώνη Ρέμου, αυτό ίσως ήταν το απόλυτο κομμάτι για τα μοναχικά σαββατόβραδα στο σπίτι, παρέα με τσιγάρα και αλκόολ.


4. 1990 : Με αμφίεση της εποχής και μαλλί κοκκοράκι – που σήμερα εύκολα χαρακτηρίζεις και κιτς – η τραγουδίστρια κορτάρει επικινδύνως τους εργαζόμενους γνωστής αλυσίδας βενζινάδικων και όλο θράσος αναρωτιέται αν θα γίνουν επιτέλους εραστές. Grand hit!

5. 1991 : Βασισμένος στο δικό του “Εσύ τι λες” και σαφώς επηρεασμένος από τους Gupsy Kings, ο Νίκος Δουλάμης γράφει ένα αρκετά πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα φλαμένγκο για την Δημητρίου που ως άλλη Ντολόρεθ βασανίζει στο video clip έναν δύστυχο ταυρομάχο (!) με μεγάλα μάτια, πυκνά μαλλιά και παράξενα χείλη που την καιν’ σαν φωτιά. Ολέ ο ταύρος!

 

6. 1996 : Πρώτη ολοκληρωμένη συνεργασία της τραγουδίστριας με το Φοίβο (είχαν προηγηθεί τα ¨Μεθυσμένα σ’αγαπώ¨ και “Φτάνει” το 1994), ο οποίος υπογράφει τα μισά τραγούδια του δίσκου με το πραγματικό του όνομα και τα υπόλοιπα με το ψευδώνυμο Ιάσωνας Μπαρουξής.  Οι δυο τους λοιπόν μαδάν και ρωτάν τις “Μαργαρίτες” αν την αγαπάει ή όχι. Η μεγαλύτερη επιτυχία της Δημητρίου ως σήμερα, διασκευασμένη σε 2 γλώσσες και με εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεις σε Ελλάδα, Τουρκία, Λίβανο και Αίγυπτο.

7. 1998 : Φοίβος και πάλι και εξασφαλισμένη επιτυχία με το στίχο-σλόγκαν “Εκατό τοις εκατό”, που ανεβάζει κόσμο σε τραπέζια, καρέκλες, καναπέδες, ντιβανομπάουλα και λοιπά έπιπλα. Στο clip η τραγουδίστρια επιστρέφει στο βενζινάδικο του #4 (βλέπε παραπάνω) και κάνει χαριτωμενιές σε παρανοικό stalker που είχε κλέψει τα cd της και τελικά συλλαμβάνεται από τους αστυνόμους, οι οποίοι στο τέλος εκτός από promo του album κάνουν και φωνητικά στην Λαίδη. Ούτε ο Σπίλμπεργκ!

8. 1999 :  Δημητρίου + Θεοφάνους + Δρούτσα = επιτυχία
“Κάνε στην άκρη να περάσω” μας τραγουδάει στο ομώνυμο πλατινένιο album και ακούμε μια γεμάτη γυναικεία ερμηνεία ενός στιβαρού ζειμπέκικου, που ακόμα ακούγεται φρέσκο και σήμερινο. Στο video clip, πιο όμορφη από ποτέ, εμπιστεύεται τον Κώστα Καπετανίδη και η εικόνα της έρχεται πιο κοντά στο 2000 – επιτέλους.

9. 2000 : Ποιός δεν έκανε millenium με το “Black List”; Καλά, πολλοί δεν έκαναν αλλά το σουξέ ήταν τεράστιο για την Λαίδη και η συνεργασία με το δίδυμο Παπαδόπουλος-Φιλίππου άκρως επιτυχημένη. “Μαύρη λίστα” ελληνιστί λοιπόν, Καπετανίδης ξανά στο clip και πραγματικά πολύ μεγάλη απήχηση στην νεολαία, που αρχίζει να την ακούει φανατικά σε όλα τα μεγάλα clubs.

10. 2013 : Η τραγουδίστρια κάνει πολλά χρόνια να γνωρίσει επιτυχία μετά την “Μαύρη Λίστα”. Αναλώνεται σε κόντρες, κάνει εμφανίσεις σε δευτεροκλασάτα μαγαζιά της επαρχίας, παντρεύεται, χωρίζει, ξαναπαντρεύεται τον ίδιο άντρα, κάνει ασχολίαστες και αχαρακτήριστες δηλώσεις σε προβληματικά ελληνικά αλλά δεν δείχνει να την απασχολεί ιδιαίτερα το γεγονός οτι όλη η Ελλάδα την ειρωνεύεται και την κοροιδεύει.

Λίγο πριν το τέλος του 2013 κάνει το μπαμ και κυκλοφορεί τραγούδι “Comeback” σε τίτλο και σημασία. Όλα τα νυχτερινά μαγαζιά παίζουν το τραγούδι της επιστροφής, τα κανάλια την καλούν σε συνεντεύξεις και τα airplay charts παίρνουν φωτιά. Μουσική και στίχοι του Νεκτάριου Μπήτρου, νέα δισκογραφική εταιρεία, νέο – ομολογουμένως πολύ sexy – στυλ και ένα επικό video clip με μοναδική πρωταγωνίστρια την ίδια σε χορευτικό οίστρο με φόντο το Κάστρο των Παραμυθιών στην Κυπαρισσία. Προσέξτε την ζώνη της!
Αυτό είναι comeback!

ps1: 1992 και η Άντζελα κυκλοφορεί το “Κόκκινο της φωτιάς”. Θεωρείται από τα λιγότερα επιτυχημένα album της, όμως το ομώνυμο αποτελεί ένα τραγούδι εξαιρετικής σύνθεσης, στίχων και ερμηνείας, πολύ μακριά από όσα γνωρίζουμε σχετικά με την πορεία της τραγουδίστριας. Επηρεασμένο από τους “Δαίμονες” των Βίσση-Καρβέλα συνοδεύει την μουσική παράσταση που ανέβαζε στο REΧ της Πανεπιστημίου η Δημητρίου τον ίδιο χειμώνα.
Προσωπικά, από τα πολύ αγαπημένα μου. Δείτε και σχολιάστε. Η μουσική ανήκει στον Ηλία Αχλαδιώτη και οι στίχοι στην Άννα Ιωαννίδου.

ps2: 1992 και πάλι. Ο Γιάννης Πάριος κυκλοφορεί τον δίσκο “Επαφή” εξ ολοκλήρου γραμμένο από τον Σταμάτη Σπανουδάκη. Η Δημητρίου εκφράζει στον μεγάλο μουσικό την επιθυμία να ερμηνεύσει εκ νέου το “Σήμερα” στην παράσταση της στο REX και πολλοί υποστηρίζουν οτι τελικά η δική της εκτέλεση είναι καλύτερη από του Πάριου. Το τραγούδι συμπεριελήφθη στον live δίσκο της “Φωτιά στα Σαββατόβραδα” και το video clip στα Μετέωρα σε σκηνοθεσία Βασίλη Χάρακα είναι ίσως το καλύτερο της πολύχρονης καριέρας της.

Επειδή λοιπόν μέχρι το νέο έτος η Άντζελα δεν θα μας απασχολήσει ξανά, σας μεταφέρω τις ολόψυχες ευχές της για υπέροχες γιορτές, ακόμα και αν είστε μόνοι. Δικό σας!

 

About the author

Panagiotis Rinos

Παρορμητικός, υπερβολικός και fan του καναπέ και της Βυσσινάδας. Μπορεί να τον δείτε να χορεύει pop μουσικές στο μετρό ή να γλύφει την μαγιονέζα απο τα δάχτυλά του σε κάνα burger bar. Ψευτοχάκερ και ανίκανος να καρφώσει ένα καρφί ΜΗΝ του εμπιστευθείτε ποτέ την συσκευή του κινητού σας.

Leave a Comment