#Greek

#GRnews|ΕΠΑΝΑΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ σε βινύλιο ο Πάυλος Σιδηρόπουλος!

Κείμενο: Merfi Amadeus Fotiadou

Τέσσερα από τα άλμπουμ του Παύλου Σιδηρόπουλου θα επανακυκλοφορήσουν από την Minos EMI σε βινύλιο, που θα ονομάζεται ‘Παύλος Σιδηρόπουλος 1979-1991’.
Τα τέσσερα άλμπουμ που θα συμπεριλαμβάνονται στο βινύλιο θα είναι:

-Φλου- 1979

12696183_10207454084777558_269423453_n

Το «Φλου» κυκλοφόρησε το Μάιο του 1979, παρά το γεγονός πως στο δίσκο αναγράφεται ως έτος κυκλοφορίας το 1978. Αυτό συνέβη επειδή τα εξώφυλλα είχαν ήδη τυπωθεί, κατά την προετοιμασία της κυκλοφορίας. Το όνομα του συγκροτήματος, κατά μία εκδοχή, ήταν δανεισμένο από την τραγική ιστορία της 12χρονης Σπυριδούλας Ράπτη την οποία σιδέρωσαν τα αφεντικά της, Γιώργος και Αντιγόνη Βεϊζαδέ, τον Αύγουστο του 1955. Στο άλμπουμ ακούγετε και ‘μια γυναικεία φωνή’ όπως αναγράφετε και στο οπισθόφυλλο του άλμπουμ. Πρόκειται για την Δήμητρα Γαλάνη που συμμετέχει στην «Ώρα του Stuff». Το όνομα της Δήμητρας Γαλάνη δεν αναφέρεται πουθενά, καθώς τότε μόλις είχε αποχωρήσει από την ΕΜΙΑΛ για να υπογράψει συμβόλαιο με τη MINOS.

-Εν λευκώ- 1982

12023719_10207454085057565_1263625947_n

Τα δέκα κομμάτια του δίσκου φέρουν την υπογραφή του Παύλου Σιδηρόπουλου, σε στίχους και μουσική –εκτός από το «Χωρίς αιτία» του οποίου τη μουσική έγραψε ο Βασίλης Πετρίδης και το «Τζονιχάκειον άσμα» που είναι πάνω σε στίχους του Νίκου Τζονιχάκη. Ως ηχητικό κλίμα, το «Εν Λευκώ» μαρτυρούσε τις επιρροές του Παύλου εκείνη την εποχή, από τον Lou Reed και τον David Bowie. Ως λεπτομέρεια της εκκεντρικά underground -για την εποχή- αισθητικής του εξωφύλλου, διακρίνεται η κονκάρδα που φοράει στο πέτο του μπουφάν του ο Παύλος, η οποία διαφημίζει το συγκρότημα PiL –δηλαδή τους Public Image Ltd. του Johnny Rotten των Sex Pistols, γκρουπ ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο για την εποχή, ακόμα στους κύκλους του new wave.

-Zorba the freak -1985

12713929_10207454085737582_129996633_n

To «Zorba the Freak» κυκλοφορεί στα μέσα του 1985 και είναι το τρίτο άλμπουμ του Παύλου Σιδηρόπουλου. Ανάμεσα στις πολλές blues και soul αναφορές, ο δίσκος περιέχει δύο από τα πιο δημοφιλή τραγούδια του Παύλου: «Άντε …και καλή τύχη μάγκες!» (σε μουσική του Αλέκου Αράπη), βασισμένο σε πραγματική ληστεία στην οποία ο στιχουργός ήταν αυτόπτης μάρτυρας.

-Άντε και καλή μας τύχη μάγκες -1991

12736340_10207454086017589_1782672188_n

Ο ΔΙΣΚΟΣ (ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ)
Η αφοσιωμένη μπάντα του, οι Απροσάρμοστοι, ξεκινούν τις ηχογραφήσεις στο στούντιο Sierra -τον ίδιο μήνα, λίγο μετά το χαμό του Παύλου- και τις ολοκληρώνουν τον Ιούνιο του επόμενου χρόνου. Ο δίσκος κυκλοφορεί το φθινόπωρο του 1991. Η φωνή του Παύλου ακούγεται σε τέσσερα από τα εννιά τραγούδια του δίσκου, χάρη και στη συμβολή της τεχνολογίας. Σύμφωνα με μαρτυρίες, μεταφέρθηκε σε μέλη των Απροσάρμοστων –και παρέμεινε έκτοτε ως φήμη- ότι μετά το θάνατο του Παύλου, κάποιοι παραγωγοί και στελέχη της εταιρείας πρότειναν να ολοκληρωθεί ο δίσκος με τη φωνή γνωστού τραγουδιστή (ή τραγουδιστών). Τα μέλη του συγκροτήματος και οι κοντινοί άνθρωποί του, αποφασίζουν να προτείνουν σε φίλους του Παύλου, μουσικούς και ερμηνευτές, να τραγουδήσουν τα κομμάτια που δεν είχαν ολοκληρωθεί ή δεν υπήρχαν σε κάποια μορφή (με τη φωνή του) που να μπορούσε να αξιοποιηθεί. Στο δίσκο τραγούδησαν γενναιόδωρα ο Γιάννης Αγγελάκας του συγκροτήματος Τρύπες στο τραγούδι ‘ Ο χαφιές’, ο Γιάννης Γιοκαρίνης στο τραγούδι ‘Αν ήσουν φίλος΄, ο Χάρης και ο Πάνος Κατσιμίχας στο τραγούδι ‘Αυτοί μιλάν’, οι Απροσάρμοστοι στο ‘Ασ’την καρδιά σου’ και ο Βασίλης Πετρίδης στο ‘Χαρμάνης κι άφραγκος’.

Με αφορμή τις συλλεκτικές αυτές εκδόσεις που, εκτός από την αξία του έργου και των τραγουδιών του Παύλου περιέχουν και όλα τα ντοκουμέντα της εποχής, τα δημοσιεύματα και τις μικρές ιστορίες που συνθέτουν την μοναδική αυτή μουσική προσωπικότητα.

About the author

Panagiotis Rinos

Παρορμητικός, υπερβολικός και fan του καναπέ και της Βυσσινάδας. Μπορεί να τον δείτε να χορεύει pop μουσικές στο μετρό ή να γλύφει την μαγιονέζα απο τα δάχτυλά του σε κάνα burger bar. Ψευτοχάκερ και ανίκανος να καρφώσει ένα καρφί ΜΗΝ του εμπιστευθείτε ποτέ την συσκευή του κινητού σας.

Leave a Comment