Ένα album χωρίς κάνενα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, χωρίς τίτλο, εξώφυλλο, credits, όπου η απουσία όλων αυτών κάνει πιο έντονη την παρουσία του ταλέντου του Kendrick Lamar. Οχτώ κομμάτια, B-sides, demos ή από μοναδικές ερμηνείες τους από τον Lamar, τραγούδια που ηχογραφήθηκαν στα sessions του To Pimp A Butterfly αλλά δεν συμπεριλήφθηκαν στο LP, τα οποία θα μπορούσαν να καθορίσουν την καριέρα ενός MC, είναι απλά σε μία συλλογή με ακυκλοφόρητο υλικό του Lamar. Μια τέτοια συλλογή οποιουδήποτε άλλου καλλιτέχνη μπορεί και να είχε περάσει απαρατήρητη, σε αυτή την περίπτωση όμως έφτασε στην κορυφή του Billboard 200 με 178.000 πωλήσεις την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας. Πολιτική, φιλοσοφία και πολύς, μα πολύς προβληματισμός από τον κορυφαίο MC της εποχής μας σε jazz, soul, avant garde και funk ήχους.
Untitled 01 | 08.19.2014.
Ο Kendrick μας υποδέχεται σε έναν παράφρονα αηδιαστικό κόσμο βιαστών και δολοφόνων, “Preachers touching on boys / Christians settling for forgiveness” με τον ίδιο ως μοναδικό σωτήρα “I made To Pimp a Butterfly ‘fore you told me to use my vocals to save mankind for you” ύπο τις πρώτες jazz μελωδίες.
Untitled 02 | 06.23.2014.
“Get God on the phone”, ο Kendrick έχει βαρεθεί την αδικία και στο δεύτερο κομμάτι ξεδιπλώνει όλο του το στιχουργικό ταλέντο με αναφορά ακόμη και στον Obama. To τραγούδι είχε ερμηνεύσει live τον Ιανουάριο στην εκπομπή The Tonight Show.
Untitled 03 | 05.28.2013.
O Kendrick κάνει τέσσερις μονολόγους σκιαγραφώντας τέσσερις ανθρώπους διαφορετικής εθνικότητας και χρώματος, και φυσικά τα βάζει με τις δισκογραφικές “that’s what the white man wanted when I rhyme / telling me that he selling me for $10.99”. To τραγούδι ερμήνευσε προς το τέλος του 2014 στην εκπομπή The Colbert Report και η κοπέλα που αναρωτιέται τι είπε ο ένας και ο άλλος είναι η Anna Wise.
Untitled 04 | 08.14.2014.
Στο τέταρτο πειραματικό κομμάτι, τα βάζει με την πολιτική και παροτρύνει τη νεολαία να “χρησιμοποιήσει” το κεφάλι της, “Head is the answer / head is the future”. O Kendrick εδώ μόνο ψιθυρίζει, ανατριχιαστικά θα έλεγα, ενώ στα φωνητικά κατά βάση ακούμε την SZA (η κοπέλα που συμμετέχει στο πρώτο κομμάτι του ANTI της Rihanna) και τον Lance Skiiiwalker.
Untitled 05 | 09.21.2014.
Ίσως το πιο περίεργο κομμάτι του album. Τρομπέτες, μπάσα, έντονα στοιχεία jazz και πολύς πειραματισμός, συνθέτουν το soundtrack της μάχης του Kendrick με το ποτό και τη νηφαλιότητά του και την αμφισβήτηση, αυτή τη φορά, της Θρησκείας, “Once upon a time I used to go to church and talk to God / now I’m thinkin’ to myself, hollow tips is all I got”. H Anna Wise εμφανίζεται πάλι μαζί με τους Jay Rock και Punch.
Untitled 06 | 06.30.2014.
Και για να ελαφρύνει λίγο το κλίμα από όλους αυτούς τους προβληματισμούς, έρχεται το απόλυτο Soul Machine a.k.a. CeeLo Green με την funk διάθεσή του και τον Kendrick ερωτοχτυπημένο.
Untitled 07 | 2014 – 2016
Ενώ όλα τα υπόλοιπα κομμάτια έχουν μία συγκεκριμένη ημερομηνία στον τίτλο, το έβδομο κομμάτι γράφτηκε την περίοδο μεταξύ 2014-16. Χωρισμένο σε τρία μέρη, ο Kendrick ξεκινά αναζητώντας τον δρόμο προς την ανύψωση και καταλήγει να χαζολογάει με τους φίλους του.
Untitled 08 | 09.06.2014.
Ο Kendrick θεωρεί τον εαυτό του αφηγητή ιστοριών, και στο τελευταίο κομμάτι του LP το αποδεικνύει περίτρανα. Με αδιαμφισβήτητα groovy διάθεση αναρωτιέται γιατί έχουμε blue faces / στενάχωρα πρόσωπα και αφηγείται τη ζωή μιας κοπέλας η οποία έχει δίλημμα μεταξύ μόρφωσης και εύκολου χρήματος.
Όταν βλέπω τον αριθμό των τραγουδιών σε ένα album, πάντα προκαταβάλομαι, είτε θετικά είτε αρνητικά. Όσο μικρότερος ο αριθμός των τραγουδιών, τόσο πιο δύσκολο να περιέχει fillers, τραγούδια που σκοπό έχουν απλά να γεμίσουν ένα CD. Από την άλλη, σε μία συλλογή με ακυκλοφόρητα κομμάτια, που για οποιονδήποτε λόγο δεν θεωρήθηκαν κατάλληλα για να συμπεριληφθούν εξ’αρχής στο album, το ενδεχόμενο να μην υπάρχουν fillers είναι κομματάκι δύσκολο. Στην περίπτωση όμως του Untitled Unmastered όλα τα κομμάτια είναι ένα κι ένα.
© 2016, Dimitris Grivas. All rights reserved.