Η Alicia Keys κυκλοφορεί το έκτο studio album της Here, μία πολύ δυνατή δουλειά, ένα ακόμη peak στην καριέρα της. Αφού απαρνήθηκε το makeup για χάρη μίας πιο φυσικής ομορφιάς, στο Here, η Ms. Key απαρνιέται ακόμη και το πιάνο της – σε μερικά κομμάτια τουλάχιστον – την εικόνα δηλαδή της glam πιανίστριας pop star, με την οποία μας πρωτοσυστήθηκε στα μέσα των ‘00ς. Ένας καταξιωμένος πλέον καλλιτέχνης, με διάθεση να εξελιχθεί.
Old-school hip hop, blues, soul, Motown tunes, ωμοί στίχοι και ακουστικές κιθάρες στην πρώτη γραμμή. Η Alicia τραγουδά, ραπάρει, δεν φοβάται να τσαλακωθεί και να αφήσει το συναίσθημα να βγει, ακόμη και αν αυτό σημαίνει πως η φωνή θα σπάσει και δεν θα χτυπήσει αυτή τη ρημάδα την ψηλή νότα. Φυσικά και δεν εγκατέλειψε το πιάνο, αφού την συνοδεύει σε κάποια κομμάτια με κρουστά. Θέμα: ρατσισμός, φτώχεια, πολιτική, same-sex romance, ισότητα. Το Here θα μπορούσε να είχε ηχογραφηθεί με μία πιο glossy pop αισθητική, για να της εξασφαλίσει την ραδιοφωνική επιτυχία, αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια του LP, βλέπουμε πως η Keys, μαζί με τον σύζυγό της Kasseem Dean, ή αλλιώς Swizz Beatz, και πολλούς άλλους παραγωγούς και μουσικούς, ενδεικτικά αναφέρω, Mark Batson, Emeli Sandé, Pharrell Williams, Illangelo, πειραματίζονται με hip-hop και R&Β φόρμουλες και ακόμη παραπέρα, χωρίς πάντα να εγκαταλείπουν την κλασική soul αισθητική που την καθιέρωσε.
Με την πρώτη ακρόαση, το album αντηχεί Νέα Υόρκη! Ατμόσφαιρα γλυκιάς βαβούρας, συνομιλίες περαστικών, μία ταραχώδη συμφωνία κεντημένη με μαεστρία, πλαισιωμένη από πολυαγαπημένο boom-bap. Είναι ωραίο να βλέπεις καταξιωμένους καλλιτέχνες να παίρνουν ρίσκα, και τελικά να ανταμείβονται.
Highlights : “Gospel”, “Pawn It All”, “Kill You Mama”, “Illusion Of Bliss”, “Where Do We Begin Now”
© 2016, Dimitris Grivas. All rights reserved.