Είναι γνωστό ότι η δισκογραφία διανύει μια περίοδο ύφεσης και βιώνει την μεγαλύτερη κρίση όλων των εποχών. Δύσκολα λοιπόν βλέπουμε νέους τραγουδιστές να ξεχωρίζουν, να κάνουν επιτυχίες και να μένουν στη μνήμη του κοινού έστω και λίγα χρόνια. Θες η έλλειψη χρημάτων για την προώθηση νέων προσώπων, θες η αδιαφορία των εταιρειών και το γεγονός πως ποντάρουν στους ήδη γνωστούς, θες ότι δεν υπάρχει καμία πρωτοτυπία και κανένα ουσιαστικό καλλιτεχνικό ενδιαφέρον στις νέες προτάσεις. Όλα συντελούν στην ανακύκλωση των ίδιων και των ίδιων τραγουδιστών και τραγουδιστριών.
Τα 00’s όμως και σαφώς τα ένδοξα 90’s ανέδειξαν τραγουδιστές και τραγουδίστριες, που πλέον έχουν περάσει στη λήθη. Και μπορεί κάποιοι συνάδελφοί τους να εδραιώθηκαν τις καλές εποχές του ελληνικού τραγουδιού, υπήρξαν όμως και διάττοντες αστέρες που μας “άφησαν καλλιτεχνικούς χρόνους”.
Ένα special αφιέρωμα λοιπόν σε αυτούς που ήρθαν, είδαν και απήλθαν.
Το “Νόμιζα” είναι ένα τραγούδι που είχε γνωρίσει μεγάλη επιτυχία. Το 2002 διασκευάστηκε από το Χάρη Βαρθακούρη, γνωρίζοντας επίσης επιτυχία, όμως λίγοι γνώριζαν τον τραγουδιστή με την χαρακτηριστική χροιά φωνής, που το πρωτοερμήνευσε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 – για την ακρίβεια, το 1992. Ο λόγος είναι απλός: παρά τη μεγάλη επιτυχία του τραγουδιού, που μάλιστα ακούγεται ακόμα στα ραδιόφωνα και συχνά στην πρώτη του εκτέλεση, ο τραγουδιστής σύντομα πέρασε στο παρασκήνιο της μουσικής βιομηχανίας ως μουσικός παραγωγός και συνθέτης. Ο λόγος γίνεται για τον Ανδρέα Τσουκαλά, ο οποίος μάλιστα έγραψε τόσο τους στίχους όσο και τη μουσική του “Νόμιζα”. Hot info : Στο video clip του κομματιού πρωταγωνιστεί η πιτσιρίκα τότε Έρρικα Πρεζεράκου.
Μιας και γυρίσαμε 20 χρόνια πίσω, ένα τραγούδι που ακουγόταν αρκετά στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ήταν το “Τερατάκι”. Το τραγουδούσαν δύο αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη, ο Αδάμ και η Μαρία. Μια διασκευή το 2010 χαρακτηρίστηκε απλώς fail. Έκτοτε τα ίχνη τους αγνοούνται.
Η εξαιρετικά ταλαντούχα Τερέζα γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη όπου έκανε και τα πρώτα της δισκογραφικά βήματα με το συγκρότημα των Yesterdays. Στην Ελλάδα έγινε γνωστή με το περίφημο “Κυπελλάκι” της, στα φωνητικά του οποίου συμμετείχε ο Λάκης Παπαδόπουλος. Στα μέσα των 00’s έκανε δυναμικό comeback με τα “Άκουσε με” και την διασκευή του “Fly me to the moon” του Frank Sinatra, το οποίο και έντυσε μουσικά την τότε διαφήμιση του Cutty Sark.
Η Φιόνα Τζαβάρα, κόρη της ηθοποιού Σόφης Ζαννίνου, κυκλοφόρησε το 1995 το ντεμπούτο album της με τίτλο το όνομα της και γνώρισε μεγάλη επιτυχία με το κομμάτι “Μη ρωτάς”. Την μουσική του υπέγραφε ο super hot τότε Στέφανος Κορκολής και τους στίχους ο Δημήτρης Ιατρόπουλος. Η πραγματικά καλλίφωνη Φιόνα κυκλοφόρησε κάμποσα κομμάτια έκτοτε, με γνωστότερο το “Ώρες ατέλειωτες” του 2003.
Ο Έλληνας Ricky Martin, όπως είχε χαρακτηριστεί τότε, Μιχάλης Θέμελης κυκλοφόρησε το “Χρειάζεται και λίγη αναισθησία” το 1997. Μετά … το χάος. Ευτυχώς που παίζονται ακόμα σε επανάληψη οι “Δυο Ξένοι” και τον ξαναβλέπουμε ως καλεσμένο της Μαρίνας Κουντουράτου στο αλήστου μνήμης πρωινό της.
“Ο άλλος εαυτός” των Exis έκανε αίσθηση το μακρινό 1999, καθώς επίσης και το single ¨Τι θέλουνε τα μάτια σου”, στο οποίο συνεργάστηκαν με την Καίτη Γαρμπή. Μετά την διάλυση του συγκροτήματος, η Μάντυ Λάμπου έγινε ηθοποιός και η Ρακέλ κυκλοφόρησε κάποια μετρίως επιτυχημένα singles.
Τον γνωρίσαμε ως λαϊκός τραγουδιστή και τον αγαπήσαμε εν μια νυκτί. Ο λόγος για τον Νεκτάριο Σφυράκη, ο οποίος δεν έκανε μόνο μια επιτυχία αλλά για χρόνια μας απασχολούσε με τα τραγούδια και τις εμφανίσεις του. “Ναι, μου το’πανε”, “Δεν είμαι πουθενά”, “Θα’ρχομαι κρυφά τις νύχτες” μερικά από τα hits του τα οποία ξεχάστηκαν με τον ίδιο τρόπο που τον μάθαμε, εν μια νυκτί δηλαδή. Ο Σφυράκης έχει διατελέσει και δεσμός της Άντζελας Δημητρίου. Τιμή του και καμάρι του!
Η Χριστίνα Φαρμάκη ήταν μια από τις εντυπωσιακότερες τραγουδίστριες των 90’s. Από τη σκηνή των Καλλιστείων του 1990 όπου και κέρδισε τον τίτλο της Γ’ Μις Ελλάς, πέρασε με επιτυχία στο πάλκο όπου και έκανε καριέρα βγάζοντας αρκετές επιτυχίες όπως τα “Πες μου τι σου φταίω”, “Να σε ξεπεράσω δεν μπορώ” και “Αυτή είμαι εγώ” που είχε γράψει ο Σταμάτης Γονίδης. Αξιοπρεπέστατη φωνή και αξιόλογη εμφάνιση, που όμως μπήκαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
1998 και η Αθηνά Χαικάλη τραγουδάει ημίγυμνη “Ποτέ, ποτέ ούτε γι’αστείο” χαϊδεύοντας λάγνα στο video clip τον Αλέξανδρο Πετρίδη (!). Θέλετε κι άλλους λόγους για να καταλάβετε γιατί εξαφανίστηκε;
Την ξαναείδαμε στο The Voice του 2014 και ομολογούμε πως δυσκολευτήκαμε να την γνωρίσουμε. Η Αγγελική Ζήκα δεν υπήρξε ποτέ επιτυχημένη τραγουδίστρια, είχε βγάλει όμως ένα συμπαθέστατο κομμάτι το 1996.
Γεννημένη στο Τορόντο του Καναδά αλλά μεγαλωμένη στην Ελλάδα η γλυκιά Βίκυ Χαρίτου ήταν μόλις 20 χρονών όταν έκλεισε το πρώτο της συμβόλαιο και έγινε η πρώτη μούσα του Φοίβου. Τα 10 τραγούδια της πρώτης της δισκογραφικής δουλειάς “Στυλ” είχαν όλα την υπογραφή του. Η μεγάλη επιτυχία για την Βίκυ βέβαια ήρθε με το αξέχαστο ποπ σουξέ που ακόμα ακούμε στα ραδιόφωνα “Νύχτες στην Μύκονο”, ενώ ακούστηκε ιδιαίτερα και το γλυκανάλατο σε βαθμό σακχάρου “Έρωτα πειρατή”.
Επιτυχίες της δεκαετίας του ’90 είχε ερμηνεύσει και η Δάφνη. Από το ξεσηκωτικό latin “Ολέι, ολέι” του 1993 και το “Πράσινα φανάρια και περνάω και στα κόκκινα δεν σταματάω” του 1994 ως την “Αλήτισσα” και την “Ταυτότητα”, που έμελλε να είναι και το τελευταίο της σουξέ. Κρίμα.
Η Κατερίνα Τοπάζη μπήκε στη δισκογραφία το 1995 και βγήκε από αυτήν επτά χρόνια αργότερα. Πρώτος της δίσκος το “Μάτια μου ερωτικά”. Μολονότι της ανήκουν αρκετές λαϊκές επιτυχίες εκείνης της περιόδου, εξαφανίστηκε καλλιτεχνικά, ιδίως μετά τον χωρισμό της από τον Χρήστο Δάντη. Έπειτα συνέχισε να κάνει κάποιες εμφανίσεις σε νυχτερινά κέντρα, αλλά χωρίς επιτυχία. Σήμερα ζει και εργάζεται μόνιμα στην Αμερική, μαζί με τον γιο της από τον Χρήστο Δάντη, Χριστόφορο και τον νυν σύζυγό της Ελληνοαμερικανό επιχειρηματία, Τόνυ. Πολύ μεγάλες επιτυχίες της τα τσιφτετέλια “Και που σ’αγαπώ τι φταίω”, “Μαχαιριά”, “Χάνομαι και υποφέρω”, η δυνατή μπαλάντα “Μόνη ξανά(Κράτα καρδιά)” και το ντουέτο της με τον Δάντη “Αν”.
2 τραγούδια έβγαλαν και τις έφαγε η μαρμάγκα. Οι 2 Lips που θρασύτατα δήλωναν “I wanna be a star”πέρασαν και δεν ακούμπησαν. Ευτυχώς!
Δύο νεαρά και ταλαντούχα αγόρια γεμάτα ενέργεια και αισιοδοξία κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα από τα πιο επιτυχημένα duo-bands που είδαμε ποτέ στην ελληνική showbiz. Από την πρώτη κιόλας επαφή με τα ραδιόφωνα η επιτυχία του Κώστα Χρύση και του Νάσου Φιλοξενίδη εκτοξεύθηκε στα ύψη. Στην πορεία χάθηκαν, δεν υπάρχει καμία περίπτωση όμως να μην έχετε χορέψει σε κάποιο party ως και σήμερα το “Χωρίς εσένα” των Vips.
1991 και ο νεαρός τραγουδιστής πρωτοεμφανίζεται στην πίστα και μετατρέπει το Romeo στο απόλυτο νυχτερινό στέκι για τα επόμενα χρόνια, μέσα στα οποία θα ερμηνεύσει τεράστιες επιτυχίες, όπως τα “Ποιός μπορεί”, “Μάγια”, “Δεν είσαι εσύ”, “Ποιός κλαίει τώρα”. Ο λόγος φυσικά για τον Χρήστο Αντωνιάδη, έναν από τους πλέον αξιόλογους τραγουδιστές που άδικα χάθηκαν από το προσκήνιο με την έλευση της νέας χιλιετίας.
Ο Άρης Σαμολαδάς κυκλοφόρησε όχι περισσότερα από 10 τραγούδια, το ένα καλύτερο από το άλλο. “Χίλια μέτρησα φεγγάρια”, “Τα γράμματά σου, τις φωτογραφίες”, “Φτιάξε μου τη μέρα” μερικά από αυτά.
Άλλος ένας ταλαντούχος ερμηνευτής, που σύντομα ξεχάστηκε.
Με τον κόσμο της δισκογραφίας, η πρώτη επαφή της Τζίνας Αλεξοπούλου έγινε με τον δίσκο “Όποιος αγαπάει, παιδεύει” σε μουσική του Αλέξη Παπαδημητρίου. Η δεύτερη δισκογραφική δουλειά με τίτλο “Δευτέρα Παρουσία” σε μουσική του Ανδρέα Μπονάτσου την έκανε γνωστή στο ευρύ κοινό και την άνοιξη του 2001 κυκλοφορεί η τρίτη – και φαρμακέρη – δισκογραφική δουλειά με τίτλο “Κάθε δάκρυ σου”. Καλύτερα, αν με ρωτάς.
© 2019 – 2022, Music Hunter Crew. All rights reserved.