Μια εβδομάδα μας χωρίζει από την φετινή απονομή των Oscar και δεν μπορούμε ως site να μην αναφερθούμε στις κατηγορίες που μας αφορούν.
Τα βραβεία Oscar, η μόνη διοργάνωση που δεν έχει αναβληθεί ποτέ, επιστρέφουν στο Dolby Theatre την Κυριακή 27/3 και αυτή την φορά έχουν παρουσιαστή. Ή καλύτερα παρουσιάστριες, τρεις στον αριθμό. Regina Hall, Wanda Sykes και Amy Schumer για πρώτη φορά στην καριέρα τους καλούνται να φέρουν εις πέρας τον ιδιαίτερα δύσκολο και αγχωτικό αυτόν ρόλο.
Εμείς εδώ θα αναφερθούμε στις κατηγορίες που μας αφορούν και θα προβλέψουμε ποιος μπορεί να σηκώσει το χρυσό αγαλματίδιο. Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για την Κατηγορία Πρωτότυπης Μουσικής αλλά πριν από αυτό μια μικρή λεπτομέρεια. Η Ακαδημία τα τελευταία χρόνια προσπαθεί να κάνει την απονομή πιο ελκυστική και με μια διαρκή αγωνία να μην ξεπερνά σε διάρκεια τις τρεις ώρες. Γι’ αυτό το λόγο ανακοίνωσε ότι κάποιες κατηγορίες πρόκειται να δοθούν πριν από την ζωντανή μετάδοση της τελετής και θα παρουσιαστούν μέσα σε αυτή έπειτα από επεξεργασία και μοντάζ. Μετά από αυτή την ανακοίνωση υπήρξαν πολλές αντιδράσεις και χάθηκε η αλήθεια.
Με λίγα λόγια η απονομή φέτος θα ξεκινήσει μια ώρα νωρίτερα (όχι για εμάς) όπου θα δοθούν τα βραβεία στις κατηγορίες για: ντοκιμαντέρ (Μικρό Θέμα), Μοντάζ Ταινιών, Μακιγιάζ και Χτένισμα, Μουσική (Πρωτότυπη Μουσική), Σχεδιασμός Παραγωγής, Ταινία μικρού μήκους (Κινούμενα σχέδια), Ταινία μικρού μήκους (Ζωντανή δράση) και Ήχος. Έπειτα μετά από επεξεργασία θα προβληθούν κατά την διάρκεια της ζωντανής μετάδοσης. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα περάσουν στα ψιλά οι κατηγορίες αυτές αλλά ότι γίνεται μια προσπάθεια για ένα πιο δεμένο και σφιχτό πρόγραμμα όσο αφορά στην ίδια την τελετή.
Άρα η Πρωτότυπη Μουσική θα παρουσιαστεί διαφορετικά φέτος αλλά δεν σημαίνει ότι είναι χάνει σε αξία. Στην απονομή πέρυσι νικητές ήταν οι Trent Reznor, Atticus Ross και Jon Batiste για την μουσική τους στην ταινία ‘SOUL‘.
Ας περάσουμε όμως στους διεκδικητές του βραβείου για αυτή την χρονιά και έχουμε:
Τον Nicholas Britell για την ταινία ‘Don’t Look Up‘. Ο 42χρονος συνθέτης τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται όλο και πιο συχνά να διεκδικεί το συγκεκριμένο βραβείο. Η πρώτη του υποψηφιότητα ήταν το 2017 για την ταινία ‘Moonlight‘ και άλλη μια το 2019 για το ‘If Beale Street Could Talk‘. Ένας αρκετά παραγωγικός δημιουργός αφού έχουμε ακούσει και αγαπήσει διάφορες συνθέσεις του όπως αυτή για την σειρά ‘Succession‘ ή για την ταινία ‘The Big Short‘.
Τον Alberto Iglesias για το ‘Parallell Mothers’. Ο 67χρονος συνθέτης κέρδισε φέτος την τέταρτη υποψηφιότητα του και καταφέρνει να έχει προταθεί για Oscar τις τελευταίες τρεις δεκαετίες, χωρίς όμως κάποια νίκη μέχρι σήμερα. Η πρώτη του φορά ήταν το 2005 για την ταινία ‘The Constant Gardener‘, ακολούθησε το 2008 για το ‘The Kite Runner‘ και το 2012 για το ‘Tinker Taylor Soldier Spy‘.
Την Germaine Franco για το ‘Encanto‘. Η Franco μπορεί να κέρδισε φέτος την πρώτη της υποψηφιότητα για Oscar αλλά παράλληλα σημειώνει και κάποιες άλλες ιστορικές πρωτιές. Είναι η πρώτη γυναίκα που υπογράφει soundtrack για μεγάλη animated μήκους ταινία της Disney, η πρώτη Λατίνα αλλά και μόλις η έκτη γυναίκα που βρίσκεται προτεινόμενη σε αυτή την κατηγορία.
Με αυτόν τον τρόπο η Ακαδημία επισημαίνει και επιβραβεύει την μαεστρία της που μπόρεσε αθόρυβα και ομαλά να γίνει η γέφυρα μέσω των συνθέσεων της στα τραγούδια που έχει γράψει ο Lin-Manuel Miranda για την ταινία και να μην υπάρχει καμία ”ανώμαλη” διαφορά για τον θεατή.
Τον Jonny Greenwood για το ‘The Power Of The Dog‘. Μόλις στα 41 του χρόνια, ο συνθέτης κερδίζει την δεύτερη του υποψηφιότητα και αυτή έρχεται να προστεθεί στις πολλές υποψηφιότητες της ίδιας της ταινίας. Το 2018 είχε βρεθεί ξανά στα Oscar με την πρώτη του υποψηφιότητα για την μουσική στην ταινία, ‘Phantom Thread‘. Πολλοί είναι εκείνοι που λένε ότι ίσως η μουσική του για την ταινία ‘Spencer’ άξιζε περισσότερο μια υποψηφιότητα αλλά η Ακαδημία φάνηκε γενικώς να αγνοεί την ταινία και να μην υπάρχει το κατάλληλο momentum.
Τον Hans Zimmer για το ‘Dune‘. Είναι το μεγάλο όνομα στην συγκεκριμένη κατηγορία και ο παλαίμαχος όλων ανάμεσα τους. Αυτή του η υποψηφιότητα είναι η ενδέκατη ενώ η πρώτη του χρονολογείται στο μακρινό 1989 για την ταινία ‘Rain Man‘. Ο άνθρωπος που την τελευταία δεκαετία συνεργαζόταν σε κάθε ταινία του Christopher Nolan, έχει κερδίσει ένα Oscar και αυτό δεν ήταν άλλο για την μουσική του στην ταινία ‘Lion King‘.
Όλα δείχνουν ότι ήρθε η ώρα για τον Zimmer να προσθέσει ακόμα ένα αγαλματίδιο στην συλλογή του, 27 χρόνια μετά το πρώτο του. Η μουσική του για το ‘Dune’ είναι καθηλωτική και αναπόσπαστο μέρος της συνολικής εμπειρίας που έχει ο θεατής όταν παρακολουθήσει την ταινία. Πίσω του έρχεται ο Greenwood που φαίνεται να έχει το momentum τόσο για την απόλυτη αποδοχή που έχει η ταινία σε κοινό και κριτικούς όσο και για τον ίδιο που σιγά εξελίσσει ένα προφίλ καλλιτέχνη που θα μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια. Όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε την Franco που μαζί με τα ρεκόρ που έχει σημειώσει η ίδια με την υποψηφιότητα της, έχει και την συνεχώς όλο και μεγαλύτερη αγάπη του κοινού προς την ταινία που φτάνει πια στην λατρεία του πρώτου ‘Frozen’.
Θα κερδίσει: Hans Zimmer/DUNE
Πρέπει να κερδίσει: Hans Zimmer/DUNE
Υποσημείωση: Σας αφήνουμε με την μουσική που για πολλούς θα έπρεπε να ήταν μες στην πεντάδα αλλά που συγκαταλέγεται ανάμεσα στα σνομπαρίσματα της φετινής απονομής.
© 2022, Christos Vasilakopoulos. All rights reserved.