Σήμερα, στο Κλειστό Γήπεδο Tae Kwon Do, θα δοθούν τα μουσικά βραβεία Mad. ‘Όπως λέει η επίσημη ανακοίνωση του μουσικού καναλιού, ο θεσμός επιστρέφει για 19η φορά και έρχεται να βραβεύσει τους καλλιτέχνες αλλά και τα music video που ξεχώρισαν μέσα στην χρονιά.
Να υπενθυμίσουμε ότι τα πρώτα Mad Video Music Awards πραγματοποιήθηκαν το 2004, στο θέατρο Βράχων. Στην έναρξη του show είδαμε την σύμπραξη των One με το συγκρότημα Hi-5. Ακολούθησε ένα line up καλλιτεχνών με την Άννα Βίσση, Σάκης Ρουβάς, Έλλη Κοκκίνου, Γιώργος Τσαλίκης, Χρήστος Δάντης, Έλενα Παπαρίζου, Μαριάντα Πιερίδη, Going Through, Δημήτρη Κοργιαλά αλλά και τους Raining Pleasure.
Μια διαφορετική εποχή, που τα βραβεία ήταν περισσότερα και τα act ακόμα δεν είχαν βρει το ρόλο που θα έπαιζαν στα βραβεία.
Πολλά άλλαξαν μέσα στις δυο δεκαετίες του θεσμού και κυρίως οι κατηγορίες των βραβείων. Τα βραβεία στην αρχή τους βράβευαν κυρίως τα music video των καλλιτεχνών ενώ πλέον προσπαθούν να έχουν μεγαλύτερο κύρος βραβεύοντας την διαδρομή του καλλιτέχνη μέσα στην εκάστοτε χρονιά. Άλλωστε είναι από τις ελάχιστες απονομές που έχουμε ως χώρα για την μουσική βιομηχανία. Αυτό το άρθρο όμως δεν αποτελεί μια ακόμα αναδρομή στο παρελθόν του θεσμού αλλά ουσιαστικά παραθέτουμε ποιοι πιστεύουμε ότι θα είναι σήμερα οι νικητές σε κάθε κατηγορία.
Στην κατηγορία για τον Καλύτερο Άνδρα Καλλιτέχνη Adult ανταγωνίζονται ο Κωνσταντίνος Αργυρός, Νίκος Βέρτης, Πέτρος Ιακωβίδης, Γιώργος Κακοσαίος και Νίκος Οικονομόπουλος. Όσο τιμητικό και αν είναι για τον Κακοσαίο να αναβαθμίζεται μέσα σε μια χρονιά από πρωτοεμφανιζόμενο σε αυτή την κατηγορία, δεν φαίνεται να έχει ελπίδες για να κερδίσει το βραβείο. Όπως ελπίδες δεν έχει, παρόλη την επιτυχία του, και ο Πέτρος Ιακωβίδης. Οι ”παλιοί” στην κατηγορία, Βέρτης και Οικονομόπουλος, μπορεί να είναι τα λαϊκά είδωλα των ημερών μας αλλά δεν μπορούν με τίποτα να ανακάμψουν την σαρωτική παρουσία του Κωνσταντίνου Αργυρού. Το γεγονός και μόνο ότι πριν από λίγες μέρες ο Αργυρός, μαζί με την Φουρέιρα, πραγματοποίησαν την ιστορική συναυλία 20.000 θεατών στην Θεσσαλονίκη, δείχνει προς τα που κινείται το κοινό.
Στην αντίστοιχη κατηγορία για την Καλύτερη Γυναίκα Καλλιτέχνη Adult, βρίσκονται υποψήφιες η Καίτη Γαρμπή, Πέγκυ Ζήνα, Ελεονώρα Ζουγανέλη, Νατάσα Θεοδωρίδου και Έλενα Παπαρίζου. Λίγο πιο ”μπερδεμένη” κατηγορία μιας και βλέπουμε καλλιτέχνες που δεν εκπροσωπούν ακριβώς το ίδιο είδος μουσικής όπως έγινε πιο ξεκάθαρα στους άνδρες. Ούτε η Γαρμπή, η Ζήνα αλλά και η Ζουγανέλη έκαναν τόση μεγάλη επιτυχία την προηγούμενη χρονιά για να μπορέσει κανείς να πει ότι απειλούν τα πραγματικά φαβορί της κατηγορίας. Η ”μάχη” θα δοθεί ανάμεσα στην Παπαρίζου και την Θεοδωρίδου, οι οποίες παίζουν σε διαφορετικό γήπεδο η καθεμία. Εμείς ποντάρουμε στην Νατάσα Θεοδωρίδου, λόγω της φύσης του βραβείου αλλά και με την σκέψη ότι μπορεί η Παπαρίζου να το σηκώσει τελικά εκείνη.
Για Καλύτερο Συγκρότημα το φαβορί είναι ξεκάθαρο. Μπορεί να είναι οι Onirama που χάραξαν την πορεία για την αναγέννηση των ελληνικών ποπ συγκροτημάτων τα τελευταία είκοσι χρόνια και από τότε να ζούμε μια άνθηση στην δημιουργία τους αλλά οι Μέλισσες έχουν τρομακτικό σερί τόσο στην επιτυχία των singles όσο και στην διαρκή αγάπη του κοινού. Alcatrash, INCO και Stavento μένουν με την υποψηφιότητα, για μια ακόμα χρονιά.
Anastasia, Βαρβάρα Αργυρού, Aspa, Joanne, Κατερίνα Κακοσαίου, Αντωνία Καούρη, Marianna Kara, Nassauce, Στέφανος Πιτσίνιαγκας, Δημήτρης Ταταράκης και Γιάννης Τεργιάκης συμπληρώνουν την πολυπληθέστερη κατηγορία της βραδιάς, αυτής του Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου. Έντεκα ονόματα ίσως είναι πολλά και θα έπρεπε να γινόταν ένα είδους αυστηρού κοψίματος υποψηφίων, μιας και δεν συνηθίζεται κάτι τέτοιο. Ειδικά όταν μένουν απ’ έξω αρκετά ονόματα που όντως τράβηξαν τα βλέμματα και ανήκουν σε άλλες εταιρίες παρά την επικράτηση μιας σε αυτή την κατηγορία. Αν και ο Πιτσίνιαγκας μοιάζει με την πιο προφανή επιλογή σε αυτή την κατηγορία, δεν πρέπει να ξεχνάμε την μαζική αποδοχή του πρώτου single που κυκλοφόρησε η Αναστασία. Ίσως με μια πιο ενδελεχή ματιά το βραβείο να άξιζε σε κάποιον άλλον, για μας η Αναστασία είναι κατά πως φαίνεται η νικήτρια.
Άνδρας Καλλιτέχνης Modern και έχουμε τον Σάκη Ρουβά, Αναστάσιο Ράμμο, Γιώργο Σαμπάνη, STAN και Μιχάλη Χατζηγιάννη. Κάπως μπερδεμένη κατηγορία μιας και εδώ ταιριάζει καλύτερα ο Κακοσαίος και ο Ιακωβίδης από τον Χατζηγιάννη και τον Ρουβά. Κανένας εκτός του Γιώργου Σαμπάνη δεν μπορεί να πει ότι έχει την μαζική αποδοχή για να κερδίσει αυτή την κατηγορία. Την στιγμή που κάποιων η παρουσία φαίνεται παρωχημένη σε αυτή την κατηγορία, ο Σαμπάνης δημιουργεί την μια επιτυχία μετά την άλλη για χρόνια τώρα.
Στα Oscar έχουμε τον όρο ”κλειδωμένη κατηγορία” και φαίνεται ότι αυτό ταιριάζει και εδώ, στην Γυναίκα Καλλιτέχνη Modern. Η Ελένη Φουρέιρα είναι μια κατηγορία από μόνη της χωρίς σοβαρές ενδείξεις ότι κάποια την απειλεί στο άμεσο μέλλον. Ήβη Αδάμου, Τάμτα, Josephine και Stefania είναι (δυστυχώς) ονόματα που συμπληρώνουν την λίστα.
Είναι το Τελικά (Κωνσταντίνος Αργυρός x Rack), το Μπορεί (Mad Clip & Eλένη Φουρέιρα), το Να Με Θυμηθείς (Χρήστος Μάστορας, Πυξ Λαξ), το Για Δυο (Stan & illEOo) ή το Για Σένα (Stavento feat. Ηβη Αδάμου) το Καλύτερο Ντουέτο/Συνεργασία της χρονιάς; Κάποια άλλη χρονιά θα μιλούσαμε εύκολα για επικράτηση του Για Σένα, μιας και τα 36 εκ. views και οι αμέτρητες αναπαραγωγές στο ραδιόφωνο ήταν κάτι που έκανε αίσθηση την προηγούμενη χρονιά. Αλλά η συναισθηματική φόρτιση του χαμού του Mad Clip έρχεται να προστεθεί στην ήδη μεγάλη αποδοχή της συνεργασίας από τον κόσμο. Είναι η τελευταία φορά που θα τιμηθεί με αυτόν τον τρόπο ο Mad Clip και αυτό είναι ασυναγώνιστο από μόνο του.
Για Καλύτερο Λαϊκό έχουμε το Παρασκευή Πρωί σε ερμηνεία Αργυρού, Μου ‘Λειψές Πολύ σε ερμηνεία Πέτρου Ιακωβίδη, Μην Της Πείτε σε ερμηνεία Γιώργου Κακοσαίου, Υπερβολές σε ερμηνεία Πάνου Κιάμου και Από Έρωτα σε ερμηνεία Νίκου Οικονομόπουλου. Ο Κακοσαίος αλλά και ο Κιάμος φαίνονται να είναι οι πιο αδύναμοι στην κατηγορία με τον Οικονομόπουλο να τους προσπερνά έστω και για λίγο. Ο Ιακωβίδης τα τελευταία χρόνια κάνει συνεχώς ”σουξέ” αλλά ζούμε στον αστερισμό του Αργυρού και το Παρασκευή Πρωί αγαπήθηκε όσα λίγα την τελευταία χρόνια.
Στο Καλύτερο Ποπ τραγούδι μοιάζει εφικτό να είχε γίνει καλύτερη επιλογή για την τελική πεντάδα αλλά τελικά έχουμε το Απωθημένα (JiMBo ft. Demy), Παλιόπαιδο (Josephine), Στα Καλύτερα Μου (Σάκης Ρουβάς), Πάλι (Μαρίνα Σάττι) και Αεράκι (Το Θηλυκό) σε ερμηνεία από την Ελένη Φουρέιρα. Η Josephine έχει κυκλοφορήσει καλύτερα ποπ τραγούδια και η συμμετοχή του Ρουβά σε αυτή την κατηγορία μοιάζει καλύτερα σε μια διαρκή υπενθύμιση της προσφοράς του στην ποπ μουσική παρά σε αντικειμενική επιλογή. Το ντουέτο του JiMBo με την Demy είναι ένα πραγματικά καλό τραγούδι όπως άλλωστε και αυτό της Σάττι. Αλλά για μια ακόμα χρονιά κανένα από τα προηγούμενα τραγούδια δεν μπορεί να συγκριθεί με την αποδοχή (καλώς ή κακώς) του single της Φουρέιρα.
Ίσως η πιο δύσκολη κατηγορία είναι αυτή για το Καλύτερο Χορευτικό Λαϊκό. Αμαρτίες (Αναστασία), Σ’ Αγαπάω (Νίκος Βέρτης), Υπάρχω Για Σένα (Νατάσα Θεοδωρίδου), Τατουάζ (Πέτρος Ιακωβίδης), Δυνατά (Τα Τα Τα) (Στέφανος Πιτσίνιαγκας). Όλα τα παραπάνω τραγούδια αποτελούν μεγάλες επιτυχίες της προηγούμενης χρονιάς. Αν κάποιος είναι το outsider της κατηγορίας αυτός είναι ο Βέρτης και έπειτα ο Ιακωβίδης. Η Θεοδωρίδου κοντράρει στα ίσα τους δυο νέους καλλιτέχνες που ήταν ο ορισμός του viral την προηγούμενη χρονιά αλλά και τους τους πρώτους μήνες του ’22. Αλλά μοιάζει και ο Στέφανος Πιτσίνιαγκας ένεκα μαζικής υστερίας του πρώτου του single να είναι ο νικητής της κατηγορίας.
Η Αντωνία Καούρη με το Έτσι Είναι Οι Σχέσεις, οι ΜΕΛΙSSES με το Που ‘Nαι H Aγάπη, η Έλενα Παπαρίζου με το Για Ποια Αγάπη, ο Γιώργος Σαμπάνης με το Κάτι Σαν Αστέρι και ο Μιχάλης Χατζηγιάννης με το Κανένας Μόνος συμπληρώνουν την λίστα για την Καλύτερη Μπαλάντα. Μια όμορφη και ισορροπημένη κατηγορία με τραγούδια που αξίζουν να κερδίσουν το καθένα για διαφορετικό λόγο. Η μάχη θα γίνει ανάμεσα στην Έλενα Παπαρίζου και τις Μέλισσες, με τους δεύτερους να κερδίζουν στα σημεία.
Ενώ έχει μια υπερπλήρη κατηγορία για τον καλύτερο πρωτοεμφανιζόμενο, τα Mad επιλέγουν να δημιουργήσουν ακόμα μια κατηγορία για να προσθέσουν μερικά ονόματα ακόμα ως Game Changer. Ο Bloody Hawk, good job nicky, Marina Satti, Marseaux και η Vemily διαγωνίζονται μεταξύ τους ως εκείνοι που άλλαξαν την μουσική βιομηχανία ή ως εκείνοι που στο μέλλον θα είναι το επόμενο μεγάλο όνομα στην ελληνική δισκογραφία; Όποια και αν είναι η ερώτηση αλλά και η απάντηση ανάμεσα στους πέντε έχουμε την Μαρίνα Σάττι που είναι μια κατηγορία από μόνη της. Αν βλέπουμε το good job nicky να σηκώνει το συγκεκριμένο βραβείο, εμείς ψηφίζουμε Σάττι για πολλούς και διαφορετικούς λόγους.
Φτάσαμε σε ένα από τα μεγαλύτερα βραβεία του θεσμού, αυτό για το Καλύτερο Video της Χρονιάς. Τα βραβεία δημιουργήθηκαν για αυτό το λόγο και το λέει και το όνομα τους. Είναι σύνηθες όμως ο κόσμος να ψηφίζει βάσει καλύτερου video αλλά ποιο τραγούδι αγαπάει περισσότερο. Φαίνεται ότι δεν μας αφορά τόσο το επίτευγμα στην παραγωγή ενός music video στην Ελλάδα παρά να δώσουμε ακόμα ένα βραβείο στον αγαπημένο μας καλλιτέχνη. Γι’ αυτό θα ήταν ίσως θεμιτό αντί για το όνομα του καλλιτέχνη στην συγκεκριμένη κατηγορία να βραβευόταν ο σκηνοθέτης ή η δισκογραφική εταιρία αλλά αυτά προς το παρόν μοιάζουν ψιλά γράμματα.
Αναστασία / Αμαρτίες, Κωνσταντίνος Αργυρός – RACK / Τελικά, Josephine / Παλιόπαιδο, Light / Ti Fovasai, Mad Clip & Ελένη Φουρέιρα / Mporei, Στέφανος Πιτσίνιαγκας / Δυνατά (Τα Τα Τα), Rack x Saske / NASA, SNIK X FLY LO / CHINCHILLA, Stavento ft. Ήβη Αδάμου / Για Σένα και Ελένη Φουρέιρα / Αεράκι (Το Θηλυκό) είναι τα music video των καλλιτεχνών που διαγωνίζονται στην κατηγορία. Κάποιοι σκηνοθέτες έχουν διπλές υποψηφιότητες εδώ ενώ κάποιοι είναι προτεινόμενοι για πρώτη φορά.
Μακριά από λήψεις σε ένα στούντιο ή από μακρινά πλάνα σε κάποιο βουνό ή παραλία, ο Γιάννης Δημολίτσας παραδίδει σίγουρο το καλύτερο music video της κατηγορίας και γιατί όχι της χρονιάς. Φυσικά μιλάμε για το music video του ΤΕΛΙΚΑ.
Κωνσταντίνος Αργυρός x Rack (Τελικά), Νίκος Βέρτης (Σ’ Aγαπάω), Καίτη Γαρμπή & Διονύσης Σχοινάς (Ατόφιο Χρυσάφι), Πέτρος Ιακωβίδης (Μου ‘Λειψες Πολύ), Γιώργος Μαζωνάκης (Τόσα Βράδια), Νίκος Οικονομόπουλος (Πρώτη Θέση), Aντώνης Ρέμος (Εγώ Γεννήθηκα Ξανά), Γιώργος Σαμπάνης (Τίποτα), Stavento feat. Ήβη Αδάμου (Για Σένα) και Μιχάλης Χατζηγιάννης (Κανένας Μόνος). Αυτά είναι τα τραγούδια που θεωρεί το Mad ότι αποτελούν την δεκάδα με τα καλυτέρα τραγούδια του 2021. Υπάρχουν πολλές ενστάσεις και ισχυρές διαφωνίες για κάποια απ’ αυτά (βλ. Αντώνης Ρέμος) αλλά εδώ προσπαθούμε να βρούμε ποιο είναι αυτό που θα καταλήξει να κερδίσει το βραβείο για Καλύτερο Τραγούδι της Χρονιάς.
Η μάχη θα δοθεί ανάμεσα στο Τελικά, Σ’ Αγαπάω, Πρώτη Θέση και Τίποτα. Παρόλο που άνετα βλέπαμε την επικράτηση του Νίκου Βέρτη, μια επανάληψη και επικράτηση του Video της Χρονιάς και εδώ φαίνεται πολύ πιθανή. Γιατί ΤΕΛΙΚΑ ο Κωνσταντίνος Αργυρός θα είναι για ακόμα μια χρονιά ο μεγάλος νικητής.
(Δεν ξεχάσαμε τις κατηγορίες Urban/Hip Hop αλλά εν γνώσει μας απέχουμε από αυτές τις κατηγορίες όπως και του Viral Hero)
© 2022, Christos Vasilakopoulos. All rights reserved.