Child Of Sin | H εύθραυστη δισκογραφική ωρίμανση της Kovacs είναι εδώ

Στις 13 Ιανουαρίου η ολλανδή Sharon Kovacs κυκλοφόρησε τον τρίτο δίσκο της με τίτλο Child Of Sin, καταφέρνοντας να συγκινήσει και τον πιο αναίσθητο και ψυχρό ακροατή.

Το επίσημο εξώφυλλο του ‘Child Of Sin’

Παρά την ρηξικέλευθη επιτυχία του noir pop/trip hop πρώτου δίσκου της “Shades Of Black” και την εξίσου μεγάλη επιτυχία του “My Love”, η Kovacs απέχει ηθελημένα από τα εγκόσμια και τις μεγάλες εκδηλώσεις. Έχει καταφέρει να φτιάξει έναν δικό της συναισθηματικό κόσμο γεμάτο μουσικά ακούσματα ποικίλλων πολιτισμών, με είσοδο ελεύθερη σε όποιον θέλει να διεισδύσει και να χαθεί στην χολιγουντιανή φωνή της και τις ιστορίες που διηγείται στα κομμάτια της, φορώντας μια balaclava με χρωματιστά κουμπιά ραμμένα πάνω της.

Ο τρίτος κατά σειρά δίσκος της ηχογραφήθηκε στην Ολλανδία, την Γερμανία, την Τουρκία και την Πορτογαλία, δίνοντάς του έναν ευρηματικό και ποικιλόμορφο χαρακτήρα. Η τραγουδοποιός δεν διστάζει να εκθέσει με ζήλο τις αξιοθαύμαστες φωνητικές και ερμηνευτικές ικανότητες που διαθέτει, θυμίζοντας ενίοτε μια Etta James, και άλλοτε μια Shirley Bassey του 21ου αιώνα. Το άλμπουμ αποτελείται από δέκα soul/jazz pop κομμάτια γεμάτα συναισθηματική φόρτιση, εκδίκηση, ευαισθησία και αγάπη, αφιερωμένα σε μια αντανάκλαση του εαυτού της.

I’m fragile, as my porcelain teeth

Fragile, it’s a fatal disease

O δίσκος ξεκινά με την συναισθηματική πιάνο μπαλάντα “Fragile”, ίσως και μια από τις πιο ευαίσθητες δισκογραφικές στιγμές της μουσικού για την έμφυλη βία. Έπεται το πιο ξεσηκωτικό και ανεβαστικό “Goldmine” να μιλήσει για την αυτο-ανακάλυψη. Το titular track αποτελεί συνεργασία-έκπληξη με τον frontman του γερμανικού μέταλ συγκροτήματος Rammstein, Till Lindemann, μια από τις λίγες αγγλόφωνες στιγμές του θρύλου της γερμανικής ροκ. Το κομμάτι διέπεται από έντονο, δραματικό τόνο, ενώ ο συνδυασμός των δύο φωνών δημιουργεί ένα ατμοσφαιρικό, σχεδόν ιερό κλίμα.

Το “Bang Bang” φέρνει στο προσκήνιο το Πορτογαλικό τανγκό σε ένα sequel του κλασικού κομματιού της Cher, όπου σε ένα twist το θύμα γίνεται ο θύτης, ενώ το “Freedom”, ένα από τα highlights του δίσκου, έχει κάτι από τουρκικό τσιφτετέλι και μέση Ανατολή, σε έναν ύμνο προς την ελευθερία και τον ξεσηκωμό. Το “Love Parasite” παρουσιάζει τον έρωτα ως έναν ιό που τρώει τα σωθηκά του host του, και την αδυναμία του δεύτερου να τον αποβάλλει και να αντισταθεί. Στο πιο εικαστικό και τρυφερό “High Tide” η ολλανδή μουσικός αναλογίζεται το ρίσκο που χρειάζεται μια εξέγερση, όσο σημαντική κι αν είναι, και παράλληλα την σημασία του να υλοποιηθεί.

No way to turn back the time,

Let it go, you’ve both got to leave her behind

Το άλμπουμ κλείνει με το όμορφο “Motherless Boy” συνοδεία τσιγγάνικου βιολιού, ένα από τα πιο εύθραυστα και συγκινητικά κομμάτια του δίσκου. Στο lead single “Not Scared Of Giants” ακούμε μια πιο γνώριμη Kovacs με επιρροές από Portishead και Ηooverphonic, και για το κλείσιμο ακούμε το κιθαριστικό “Mama”, ένα ταξιδιάρικο κομμάτι για τα λάθη μιας μητέρας και τις σκληρές επιδράσεις των πράξεών της στην ζωή του παιδιού.

Για τον τρίτο δίσκο της, η Kovacs κατάφερε να κάνει εμφανή τόσο την μουσική της εξέλιξη, όσο και το μεγάλο ρεπερτόριο που μπορεί να καλύψει με την καθηλωτική, ανατριχιαστική φωνή της. Το άλμπουμ αποτελεί ένα ανθολόγιο συναισθημάτων, ένα υπερατλαντικό ταξίδι αυτογνωσίας, αντικατοπτρισμού και εξέλιξης. Προαιρετική και συνάμα απαραίτητη είναι η συνοδεία της ακρόασης με ένα ποτήρι ουίσκι με πάγο πλάι σε ένα ρουστίκ πικάπ, τον ήχο της βελόνας στον δίσκο βινυλίου, χαμηλό φωτισμό και μεταμεσονύχτιους στοχασμούς.

Απολαύστε το Child Of Sin εδώ:

© 2023, Tasos Mpanos. All rights reserved.

Tasos Mpanos: Πολλές φορές μιλάει η τέχνη όταν τα λόγια δεν μπορούν να εξηγήσουν, και αυτό με συναρπάζει. Η ανάλυση της μουσικής ως τέχνη και τρόπος ζωής με χαρακτηρίζει, και είναι αυτό που ανέκαθεν με βοηθούσε να συνεχίσω, ενώ χαίρομαι που μπορώ να το εκφράσω αυτό μέσω του Music Hunter. Έξαλλου, όπως είπε κάποτε και ο Πλάτωνας, "η μουσική δίνει ψυχή στο σύμπαν, φτερά στον νου, ανύψωση στην φαντασία και ζωή στα πάντα".