Η Δέσποινα Βανδή σε τέσσερα χρόνια θα κλείσει τριάντα χρόνια παρουσίας στην ελληνική δισκογραφία και δεν μπορεί να αγνοήσει κανείς το γεγονός ότι πρόκειται για μια από τις πιο εμπορικές και πετυχημένες τραγουδίστριες των τελευταίων δεκαετιών. Άλλωστε τα νούμερα δεν μπορούν να αμφισβητηθούν. Στο σύνολο της εγχώριας και διεθνούς καριέρας της, οι δίσκοι της ξεπερνούν τις 1.500.000 πωλήσεις.
Όπως αρμόζει σε κάθε μεγάλης διάρκειας καριέρα υπήρχαν επιτυχίες και αποτυχίες, αστοχίες και στιγμές που έχουν αποθηκευτεί στην συλλογική συνείδηση ως κορυφαίες στην ποπ κουλτούρα της χώρας μας. Ο καθένας μπορεί να έχει την προσωπική του άποψη αλλά δεν μπορεί να αγνοεί και τα γεγονότα.
Εδώ θα ασχοληθούμε με την δισκογραφία της ως σήμερα, μιας και τις επόμενες μέρες πρόκειται να κυκλοφορήσει νέο υλικό σε μια από τις μεγαλύτερες συνεργασίες της χρονιάς και της καριέρας της. Φυσικά μιλάμε για την συνεργασία της με τον Γιώργο Θεοφάνους.
Δυο καλλιτέχνες της ίδιας γενιάς που δεν έχουν συναντηθεί ποτέ μουσικά παρά μόνο τηλεοπτικά στο φετινό Χ-Factor. Η μοναδική φορά που έφτασαν κοντά σε μια συνεργασία ήταν όταν ο Θεοφάνους έγραψε για εκείνη το τραγούδι ‘Θυμός’ αλλά η Δέσποινα έκανε πίσω με αποτέλεσμα το single να κυκλοφορήσει μεταγενέστερα από την Πάολα.
Ας δούμε λοιπόν την πορεία της Βανδή ή αλλιώς DeVa:
Το σωτήριον έτος 1994, αρχές καλοκαιριού συγκεκριμένα, στην δισκογραφία κάνει ντεμπούτο η Δέσποινα Βανδή με το πρώτο της δίσκο, ‘Γέλα Μου‘. Μια άκρως δροσερή και όμορφη παρουσία με ένα λαϊκό δίσκο όπως επιτάσσει άλλωστε και η εποχή. Από το ξεκίνημα της συνεργάζεται με μεγάλα ονόματα όπως είναι ο Τόνυ Κονταξάκης αλλά και ο Βασίλης Καρράς και Γιάννης Πάριος. Ένας αρκετά καλός δίσκος που φυσικά όλοι έχουν ξεχωρίσει το ομότιτλο ‘Γέλα Μου‘, το ‘Δεν Υπάρχει‘ και φυσικά το ντουέτο με τον Παριο, ‘Αδιέξοδο‘. Ειδικά το ντουέτο είναι ένα από τα καλύτερα της εποχής και γενικά της δισκογραφίας ως σήμερα. Σε αυτό το δίσκο όμως αξίζει την προσοχή κάποιου το ‘Απόψε Κλαίει ο Ουρανός’ αλλά και το ‘Μελαχρινό μου Φεγγάρι‘.
Η Βανδή επιστρέφει μετά από δύο χρόνια (1996) με ακόμα έναν πολυσυλλεκτικό δίσκο με βασικό συνεργάτη ξανά τον Κονταξάκη. Ο Κονταξάκης υπογράφει την μουσική σε εφτά από τα δεκατρία τραγούδια ενώ ο Βανδή σε αυτό τον δίσκο προσθέτει ακόμα ένα μεγάλο όνομα στους συντελεστές, αυτό του Χρήστου Νικολόπουλου. Ο μεγάλος συνθέτης που πέρσι έκλεισε τα 55 χρόνια καριέρας υπογράφει τρία τραγούδια (‘Πρώτη Νύχτα’, ‘Ένοχος’, ‘Εμείς Οι Δύό Μαλώνουμε’). Επιπλέον ένα τραγούδι έχει γράψει ο Χάρης Βαρθακούρης (‘Πως Μπερδεύτηκα’) ενώ στους στιχουργούς για πρώτη φορά συναντάμε την Ναταλία Γερμανού, Λάμπη Λιβιεράτο και Παντελή Καναράκη ανάμεσα σε άλλους. Το album ‘Εσένα Περιμένω‘, τόσο ως εξώφυλλο όσο και στα τραγούδια τα ίδια ήταν το απόλυτο παράδειγμα της δεκαετίας του ’90. Αρκετά καλός δίσκος που έδωσε στην Δέσποινα τρία σουξέ: ‘Εσένα Περιμένω’, ‘Έφυγες’ και ‘Δεν Πεθαίνει Η Αγάπη’. Ειδικά το ομότιτλο single με τον δίσκο είναι πλέον από τα κλασσικά τραγούδια της Βανδή. Όμως κάποιος πρέπει να κρατήσει και τα τραγούδια ‘Ένοχα Βράδια’, ‘Πρώτη Νύχτα’ και ‘Και το Όνειρο Έγινε Εφιάλτης’.
Το 1996, η Δέσποινα Βανδή κάνει την πρώτη της εμφάνιση σε τηλεοπτική σειρά αφού παίρνει μέρος στο εορταστικό επεισόδιο του ‘Εμείς & Εμείς‘ και ερμηνεύει δύο τραγούδια από το νέο της album. Μια πρακτική προώθησης που ήταν πολύ συνηθισμένη τότε..
Μόλις ένα χρόνο μετά επιστρέφει με ακόμα έναν δίσκο που ήταν η αρχή μιας ”μυθικής” συνεργασίας που κράτησε πάνω κάτω μια δεκαετία. Στην καριέρα της, που είναι ακόμα στην αρχή, έρχεται ο Φοίβος. Ένα όνομα γνωστό που είχε δώσει ήδη επιτυχίες σε πολλούς, όπως στην Άντζελα Δημητρίου και την Καίτη Γαρμπή, αλλά έμενε να μείνει στην σύγχρονη ιστορία ως το δίδυμο Φοίβος/Βανδή. Στον δίσκο ‘Δέκα Εντολές‘ ο Φοίβος υπογράφει τα δέκα από τα δεκατρία τραγούδια του δίσκου με τα υπόλοιπα να είναι το Κονταξάκη, συνεργάτη της Βανδή τα προηγούμενα χρόνια. Ίσως ο καλύτερος δίσκος της ως σήμερα – όχι ο πιο εμπορικός – μιας και κάθε τραγούδι του δίσκου είναι ένα και ένα. Η μόνη παραφωνία στο δίσκο μπορεί να είναι το ‘Ένα και Ένα κάνουν Δυο’ αλλά μικρή ζημιά. Πέντε επίσημα singles αλλά μέσα στο δίσκο υπάρχει το τραγούδι που στιγμάτισε την καριέρα της Βανδή όσο κανένα άλλο. Το ‘Νυχτολούλουδο Μου’ είναι μέχρι και σήμερα το τραγούδι που όλοι έχουν ταυτίσει την Δέσποινα και ας ήρθαν αμέτρητες επιτυχίες έπειτα. Επίσης σε αυτό το album η Δέσποινα προσθέτει δυο ακόμα μπαλάντες στο ενεργητικό της που μας προδιαθέτουν για αυτό που έρχεται. Το ‘Θέλω να σε Ξεχάσω‘, ‘Δεν Είσαι Εδω‘ και ‘Ερείπιο‘ αξίζουν την προσοχή σας. Διπλά πλατινένιος δίσκος με την πλατίνα τότε να δίνετε σε album όταν ξεπερνούσε τις 50.000 πωλήσεις. Παρακάτω ένα από τα καλύτερα music video της Βανδή, σε απόλυτη ταύτιση με την αισθητική της εποχής.
Το 1998, η Βανδή προσθέτει ακόμα κάτι διαφορετικό στο ενεργητικό της μιας και ερμηνεύει το τραγούδι ‘Ποία Είμαι‘ για τις ανάγκες της ταινίας, ‘Mulan’. Την ίδια χρονιά όμως κυκλοφορεί το πρώτο cd-single της καριέρας της προπομπό του δίσκου, ‘Προφητείες‘. Το ‘Σπάνια‘ γίνεται πλατινένιο και εμπεριέχει το ομότιτλο single και το ‘Ούτε Ένα Ευχαριστώ‘. Δυο εκ των πιο διάσημων τραγουδιών της καριέρας της. Ειδικά το ‘Ούτε Ένα Ευχαριστώ’, ερμηνευτικά το πιο δύσκολο στην καριέρα της ως σήμερα. Λίγες φορές το έχει ερμηνεύσει σε κάποιο live της.
Το 1999 ενώ σηματοδοτεί το τέλος μιας δεκαετίας, για την Βανδή είναι η χρόνια που ξεκινά η ”βασιλεία” της. Είναι η αρχή της ως μεγάλο όνομα μιας και ο δίσκος που κυκλοφορεί τέλη αυτής της δεκαετίας γίνεται χρυσός μέσα σε μια μέρα και έπειτα καταλήγει τριπλά πλατινένιος. Οι ιστορικές ‘Προφητείες‘ είναι το album που την έβαλε για τα καλά στο χάρτη της δισκογραφίας και την έμαθε και ο τελευταίος Έλληνας που αγνοούσε την ύπαρξη της μέχρι εκείνη την στιγμή. Δεκαέξι τραγούδια δια χειρός Φοίβου με μόνο το ‘Χωρίς Εσένα‘ να είναι σε στίχους Γιάννη Πάριου. ‘Το Κοριτσάκι Σου’, ‘Γιατρικό’, ‘Φύσα Αγέρι’, ‘Χωρίς Εσένα‘, ‘Απαπα‘ και ‘Παράτα με’ είναι κάποια από τα χρυσά singles που αποτελούν πλέον κλασσικά κομμάτια της τραγουδίστριας. Όμως το πραγματικά διαχρονικά μεγάλο, τραγούδι-υπογραφή της Βανδή από εδώ και πέρα είναι το ‘Στα Δωσα Όλα‘. Την ίδια χρονιά συμμετέχει σε ντουέτο με τον Γιώργο Λεμπέση, ‘Κατάλληλες Προϋποθέσεις‘. Αυτή την χρονιά δίνει και την πρώτη προσωπική της συναυλία στο Λυκαβηττό με τον κόσμο να αγγίζει τους 8.000 θεατές.
Αξίζει όμως να αναφερθούμε και στην επιστροφή της στην τηλεόραση, αυτή την φορά μέσα από την σειρά ‘Δύο Ξένοι‘ όπου υποδύεται την Χαρούλα. Το στιγμιότυπο όπου ερμηνεύει ‘Το Τραγούδι της Ερήμου‘, ανάμεσα σε τόσα άλλα, έμεινε τόσο στην τηλεοπτική ιστορία όσο και στην δική της σταδιοδρομία μιας και κάποιοι την ταύτισαν με αυτό το τραγούδι που σε πρώτη εκτέλεση του έχουμε ακούσει από την Αρλέτα.
Η αυγή της νέας δεκαετίας βρίσκει την Δέσποινα να κυκλοφορεί τον έξι φορές πλατινένιο cd-single ‘Υποφέρω‘ που βραβεύτηκε ως το πιο πετυχημένο cd-single όλων των εποχών στην Ελλάδα από τον Richard Branson της Virgin. Σε αυτό το cd-single υπάρχουν τα τραγούδια ‘Σταμάτα Να Μου Κολλάς’, ‘Μη Μου Κλείνεις το Φως’ και ‘Λυπάμαι‘.
Το 2001, η Δέσποινα Βανδή μαζί με τον Φοίβο αλλάζουν δισκογραφική στέγη και υπογράφουν με την νεοσύστατη τότε Heaven Music. Η κορύφωση της δισκογραφική της καριέρας έρχεται αυτή την χρονιά με την κυκλοφορία του πέμπτου προσωπικού της album και τρίτου διαδοχικά με τον Φοίβο. Τετραπλή πλατίνα σε έντεκα μέρες και πλέον ένας εκ τω τριών πιο πετυχημένων ελληνικών δίσκων από το 1985 έως και το 2009. Το ‘Γεια‘ είναι ένας διπλός δίσκος με 21 τραγούδια που από εκείνη την χρονιά και έπειτα έχει επανακυκλοφορήσει αρκετές φορές με προσθήκες. Μια από αυτές είναι και με την προσθήκη των τραγουδιών του cd-single, ‘Άντε Γεια’, που κυκλοφόρησε ένα χρόνο μετά. Μέσα από αυτό το album οι επιτυχίες είναι πολλές και φέρνουν την Βανδή να βραβεύεται στα World Music Awards ως ‘Best Selling Greek Artist‘. Ήταν η πρώτη φορά που έδιναν ένα τέτοιο βραβείο σε Έλληνα καλλιτέχνη που ζει και εργάζεται στην Ελλάδα. Την ίδια περίοδο ξεκινά και τις πετυχημένες εμφανίσεις της στο ‘ΡΕΞ‘ όπου κράτησαν για μια επταετία με τα ονόματα δίπλα της να αλλάζουν ανά χρονιά. Με αυτό το album η Βανδή γνωρίζει επιτυχία σε πολλές’, χώρες όπου και κυκλοφορεί το album της με παραλλαγές. ‘Γεια’, ‘Χριστούγεννα‘. ‘Λάθος Άνθρωπος‘, ‘Όλο Λείπεις’, ‘Έλα‘, ‘Θέλω να σε Δω‘, ‘Ανάβεις Φωτιές‘, ‘Η Μελωδία της Μοναξιάς‘ και ‘Σήμερα‘ είναι μόνο κάποιες από τις επιτυχίες του album.
Αυτή η εκρηκτική επιτυχία τόσο εντός Ελλάδας και στο εξωτερικό, φέρνει τις σκέψεις για στοχευμένη προσπάθεια για μια διεθνή καριέρα και η Δέσποινα αποφασίζει να το προσπαθήσει και μετακομίζει – με αφορμή του ότι ο Νικολαΐδης παίζει για ομάδα στην Ισπανία -στο εξωτερικό. Πριν από αυτό όμως αποχαιρετά το κοινό της σε μια συναυλία που άφησε εποχή στο Λυκαβηττό και που κυκλοφόρησε το 2003 σε album, το πρώτο live δίσκο της τραγουδίστριας. Τραγούδια από την μέχρι τότε πορεία της αλλά και κάποια από άλλους καλλιτέχνες ήταν στο tracklist του δίσκου, ο οποίος μέχρι και σήμερα παίζεται σε κλαμπ, ειδικά για το λαϊκό κομμάτι στην αρχή του δεύτερου cd. Στο cd υπήρχαν και τα ολοκαίνουργια ‘Ο,τι Ονειρευόμουν‘ και ‘Φεύγουμε Καρδιά Μου‘.
Για την διεθνή της προσπάθεια και κυκλοφορίες θα αναφερθούμε σε άλλο άρθρο μιας και αξίζει ξεχωριστή μνεία. Το 2002 συμμετέχει στο ντουέτο με τον Τόλη Βοσκόπουλο, ‘Εύφλεκτα Υλικά‘. Από το 2001 είχε να κυκλοφορήσει ολοκληρωμένο νέο δίσκο κάτι που κάνει το 2004 με το album, ‘Στην Αυλή του Παραδείσου‘. Όπως είπαμε παραπάνω, το ‘Γεια’ ως album σηματοδοτεί την κορύφωση της δισκογραφίας της Βανδή τόσο εμπορικά όσο καλλιτεχνικά με τον Φοίβο. Οτιδήποτε ακολούθησε μετά το 2001 δεν έφτασε ποτέ ξανά στα όρια εκείνης της στιγμής τους. Το album μαζί με την επανακυκλοφορία του ένα χρόνο μετά έγινε δυο φορές πλατινένιο και χάρισε στην Δέσποινα αρκετά σουξέ. ‘Αυλή του Παραδείσου‘, ‘Να την Χαίρεσαι‘, ‘Happy End‘ και έπειτα ‘Jambi‘ και ‘Αμανέ‘ είναι κάποια από αυτά. Ενώ στην special edition ξεχώρισε η ‘Μάσκα’ και το ‘Σκότωσε Με’.
Μετά τις επανακυκλοφορίες και τις βραβεύσεις του album ‘Στην Αυλή του Παραδείσου’ στα Mad Music Awards για δυο διαδοχικές χρονιές, η Δέσποινα επιστρέφει με νέο υλικό με το cd-single (το τελευταίο της ως σήμερα), ‘Κάλαντα‘. Είναι 2006 και το cd-single γίνεται διπλά πλατινένιο μέσα σε δυο εβδομάδες. ‘Κάλαντα’, ‘Μέχρι Μάη Μήνα’, ‘Αν Δεν Μ’ Αγαπάς’ και ‘Τα Λεφτά’ είναι τα τραγούδια. Την σεζόν 2006-07 η Βανδή βάζει τελεία και στην συνεργασία της με το ‘ΡΕΞ’ έπειτα από εφτά χρόνια.
10 Οκτωβρίου 2007 και δέκα το πρωί όλοι οι σταθμοί, ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί, παίζουν το νέο single της Βανδή ‘Θέλω‘ που σηματοδοτεί την δεκάχρονη συνεργασία της με τον Φοίβο. Το single είναι προπομπός του album ‘10 Χρόνια Μαζί‘ και παραμένει στην πρώτη θέση στα airplay για έξι συνεχόμενες εβδομάδες. Το άλμπουμ που κυκλοφόρησε λίγο πριν τα Χριστούγεννα μπορεί να έγινε πλατινένιο αλλά δεν κατάφερε να πουλήσει το ίδιο με τα προηγούμενα του διδύμου και βρέθηκε να είναι από τα πιο αδύναμα της δεκαετίας τους. Ένα τριπλό cd που κάθε cd χωριζόταν σε ποπ/ροκ κομμάτια, λαϊκά και τέλος σε remix παλαιότερων επιτυχιών. Όπως έγινε και με τα προηγούμενα album της και αυτό επανακυκλοφόρησε το 2008 με προσθήκες. ‘Θέλω‘, ‘10 Χρόνια Μαζί‘, ‘Αγάπη‘, ‘Φαντάσου Απλά‘, ‘Η Γη και Σελήνη‘ και το ‘Θα’ Θελα‘ είναι τα singles που ξεχώρισαν.
Το 2009 έπειτα από δυο χρόνια επιστρέφει με το πρώτο της digital single, ‘Υπάρχει Ζωή‘, το οποίο παρουσιάζει για πρώτη φορά στα Mad Music Awards της χρονιάς. Η μεγάλη αλλαγή όμως γίνεται με την αλλαγή δισκογραφικής εταιρίας, ύστερα από αρκετά χρόνια στην Heaven, μιας και ο Φοίβος ιδρύει την δική του και τον ακολουθεί και η Δέσποινα ανάμεσα σε πολλούς άλλους. Φυσικά μιλάμε για την Spicy.
Η νέα δεκαετία βρίσκει την δισκογραφία πληγωμένη. Οι πωλήσεις δεν είναι οι ίδιες για κανέναν και οι καλλιτέχνες κυκλοφορούν τις νέες τους δουλειές μέσα από κυριακάτικες εφημερίδες. 22 Μαρτίου 2010, η Βανδή κυκλοφορεί το single ‘Κορίτσι Πράμα Part.1‘ το οποίο είναι και το πρώτο single που κυκλοφορεί η νέα εταιρία του Φοίβου και μετά από δυο μήνες κυκλοφορεί και το Part 2. Η Δέσποινα δείχνει ένα πιο ροκ στυλ στο ξεκίνημα της στην νέα της δισκογραφική στέγη. Στις 13 Ιουνίου κυκλοφορεί το νέο της album, ‘C’est la Vie‘, και στις 14 Ιουνίου παρουσιάζει στα Mad Music Awards το επόμενο single του δίσκου που είναι το ‘Κομμάτι απ’την Καρδιά Σου‘. Ακολουθεί το ‘Έρωτα Θέλει Η Ζωή’ και το 2011 ολοκληρώνει την προώθηση του δίσκου με το single, ‘Γι’ άλλη μια Φορά‘. Το γεγονός ότι τρία από τα έντεκα κομμάτια του δίσκου κάνουν επιτυχία μέσα σε δυο χρόνια φανερώνει ακόμα μια φορά την φθορά στην χημεία της Βανδή με τον Φοίβο. Ένα album που περνάει σχεδόν απαρατήρητο.
Τέλη του 2011 και κυκλοφορεί το single ‘Μου’ χεις Περάσει‘ που ο Φοίβος υπογράφει τους στίχους αλλά όχι και την μουσική. Η μουσική του single ανήκει στον Γαβρίλη Μώσα και είναι η δειλή αρχή για κάτι νέο στην καριέρα της Βανδή. Αποτελεί προπομπό (μαζί με τα ‘Γυρίσματα‘) του νέου δίσκου της Βανδή, ‘Άλλαξα‘. Το cd κυκλοφορεί την άνοιξη του 2012 και γίνεται διπλά πλατινένιο κάτι που είχε να συμβεί στην δισκογραφία της από το 2005. Για πρώτη φορά εφτά από τα δώδεκα τραγούδια του δίσκου στιχουργικά έχουν υπογραφές άλλων συντελεστών και όχι του Φοίβου. Ένα γενικά καλό cd αφού οχτώ τραγούδια γίνονται επιτυχία και κάποια αυτά όντως είναι μέχρι και σήμερα διαμάντια στην δισκογραφία της. ‘Το Νησί’, Τ’ Αστέρι Μου‘ είναι δύο από αυτά.
Η διετία βρίσκει την Δέσποινα να δοκιμάζεται ως παρουσιάστρια ( ελληνικοί τελικοί της Eurovision πλάι στον Καπουτζίδη 2013/14) αλλά και ως coach στο The Voice του Ant1. Το 2013 κυκλοφορεί ένα digital single που ίσως είναι ένα από τα πιο αδικημένα της. Το ‘Όταν Περάσει Αυτή η Νύχτα‘ σε μουσική Τάσου Λυμπέρη και στίχους Όλγας Βλαχοπούλου την βρίσκει σε μια μεταβατική περίοδο και δεν γίνεται σωστή προώθηση του τραγουδιού. Ακόμα ένα single κυκλοφορεί και είναι ο προπομπός της νέας της δισκογραφικής δουλειας. Το ‘Χάνω Εσένα‘ σε μουσική Δημήτρη Κοντόπουλου και στίχους Romy Papadea φανερώνει αυτό που ήταν στα σκαριά καιρό. Η Βανδή αποχωρίζεται τον Φοίβο.
Υστέρα από 17 χρόνια συνεργασίας με τον Φοίβο (από το 1997) στο νέο της album, ‘Δεν Με Σταμάτησες‘, δεν υπάρχει ούτε ένα κομμάτι από τα χέρια του άλλοτε Μίδα της καριέρα της. Το νέο της cd υπογράφουν τραγούδια ονόματα όπως: Δημήτρης Κοντόπουλος, Γιώργος Σαμπάνης, Νίκος Μωραίτης, Όλγα Βλαχοπούου, Ελένη Γιαννατσούλια και άλλοι. Μπορεί ο προηγούμενος δίσκος της να είχε το τίτλο ‘Άλλαξα’ αλλά η Δέσποινα Βανδή αλλάξει εξ’ολοκλήρου σε αυτόν τον δίσκο. ‘Καλημέρα’, ‘Κάνε Κάτι’, ‘Δεν Με Σταμάτησες‘, ‘Χάνω Εσένα’, ‘Όλα Αλλάζουν‘, ‘Αν Σου Λείπω‘ είναι κάποια από τα δέκα κομμάτια του δίσκου που έκαναν αίσθηση. Μια ώριμη στιγμή της Βανδή που θυμίζει τα πρώτα της cd και συνολικά μια δουλειά από τις καλύτερες της.
Για ακόμα μια φορά στην καριέρα της η Δέσποινα ανήκει στο δυναμικό της Heaven. Το ενδέκατο album της ‘Αυτή Είναι η Διαφορά Μας’ είναι ξανά πολυσυλλεκτικό και είναι το τελευταίο που κυκλοφορεί από την δισκογραφική εταιρία Heaven. Αυτό το album έχει μια ιδιαιτερότητα ενώ είναι ένας από τους καλύτερους δίσκους της καριέρας τόσο σε ερμηνευτική ωριμότητα της ίδιας όσο και τα τραγούδια, η ίδια ανάμεσα στις τόσες υποχρεώσεις της δεν του έδωσε ποτέ σημασία που θα έπρεπε. Η ίδια πρωταγωνιστούσε στο μιούζικαλ ‘Mamma Mia‘ ενώ ήταν κριτής τόσο στο ‘Rising Star‘ όσο και παρουσιάστρια στα Madwalk του 2016. Δεν παρουσίασε ποτέ τα συγκεκριμένα τραγούδια όπως έπρεπε όπως έχει πει και η ίδια. ‘Μια Ανάσα Μακριά Σου‘, ‘Το Μαξιλάρι’, ‘Για Κακή Μου Τύχη‘, ‘Πέρασα Να Δω’, ‘Αυτή Είναι η Διαφορά Μας’, ‘Κάτι Πήγε Λάθος’ και το ‘Ο,τι Θες Γεννιέται Τώρα‘ είναι κάποια από τα single του δίσκου.
Αυτό ήταν το τελευταίο της προσωπικό album μέχρι και σήμερα. Με την συμμετοχή της στην παράσταση ‘Το Δικό Μας Σινεμά‘ το καλοκαίρι του 2019, κυκλοφορεί το ομότιτλο δίσκο με τραγούδια από την παράσταση. Μέσα σε αυτή την τριετία από το τελευταίο της album, αλλάζει δισκογραφική και πλέον ανήκει στο δυναμικό της Panik Records. Κυκλοφορεί το ‘Αγκαλιά Μου‘ σε μουσική Κυριάκου Παπαδόπουλου και στίχους Όλγας Βλαχοπούλου, το ‘Η Κάθε Νύχτα Φέρνει Φως‘ και το ‘Έστω Λίγο Ακόμα’ σε μουσική Στέφανου Κορκολή και στίχους Ρ. Ρούσση.
Στην Panik εποχή η Βανδή προσπαθεί να βρει τον δισκογραφικό βηματισμό της και φαίνεται ότι πολυαναμενόμενη συνεργασία της με τον Γιώργο Θεοφάνους θα είναι μια μεγάλη αλλαγή στην πορεία της και ίσως η πιο σοβαρή μετά τον Φοίβο. Πρόκειται για μια συνεργασία ανάμεσα σε δυο εκ των καλύτερων της γενιάς τους και το αποτέλεσμα θα έχει πραγματικό ενδιαφέρον.
Η Δέσποινα Βανδή είναι εκ των τελευταίων της δισκογραφίας που πρόλαβε και έζησε τις καλές εποχές όταν χρυσοί και πλατινένιοι δίσκοι είχαν πραγματικό αντίκρισμα σε πωλήσεις. Η ίδια από την αρχή της καριέρας της είχε αρκετά καλά τραγούδια που τα υπερκάλυψε η μετέπειτα συνεργασία της με τον Φοίβο. Μια συνεργασία που έφτασε σε μυθικά επίπεδα επιτυχίας για Έλληνα καλλιτέχνη αλλά που παρήκμασε αρκετά γρήγορα μετά από αυτό. Εκεί η Δέσποινα φάνηκε αρκετά ώριμη και έφυγε πριν καταστραφεί και η ίδια. Σιγά και σταθερά μάζεψε την δισκογραφία της και συνεργάστηκε με πολλούς και διαφορετικούς συνεργάτες. Έδωσε μια νέα πνοή και οι δυο τελευταίοι δίσκοι της ίσως είναι και από τους πιο καλούς της.
Μπορεί να πέρασε μια δύσκολη περίοδο από τα μέσα της δεκαετίας του ’00 έως και τις αρχές του ’10 αλλά κατάφερε και γύρισε το παιχνίδι με πολλή δουλειά. Αυτή η καμπή στην καριέρα της φάνηκε περίτρανα στις live εμφανίσεις της αφού βίωσε πολλές πρόωρες ακυρώσεις σεζόν.
Την ίδια ώρα έδειξε πόσο καλή είναι στην τηλεόραση τόσο ως κριτής με άποψη όσο και ως παρουσιάστρια με ορθή χρήση της ελληνικής γλώσσας. Πραγματικά σε ότι έχει κάνει τηλεοπτικά δίνει την αφορμή σε κάποιους να αναρωτιούνται, μήπως χάσαμε μια πραγματικά καλή τηλεοπτική σταρ. Ενώ ο διακαής πόθος να πατήσει στο σανίδι του θεάτρου μετά από αρκετές φήμες, τελικά έγινε πραγματικότητα και απέδειξε ότι ως ηθοποιός ίσως είναι ακόμα καλύτερη από ότι στο να τραγουδάει.
Εν κατακλείδι και εν αναμονή της συνεργασίας της με τον Θεοφάνους πρέπει να πούμε ότι η Βανδή δεν έχει πια να αποδείξει τίποτα σε κανέναν. Από ένα σημείο και μετά έκανε αλλαγές που πολλοί με μεγαλύτερη παρουσία στην δισκογραφία από εκείνη δεν τολμούν να κάνουν και συνεχώς δοκιμάζει νέα πράγματα. Αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι της δισκογραφίας των τελευταίων τριάντα χρόνων και αυτό δεν το αναιρεί κανείς.
© 2020, Christos Vasilakopoulos. All rights reserved.