Album Review | Evanescence – Synthesis

Κείμενο: Νικόλαος Βλάμης

Η ορχηστρική και η rock/metal μουσική ανέκαθεν είχαν μια μακρά και εποικοδομητική σχέση, κάτι που επιτυχώς απέδειξαν συγκροτήματα όπως οι Metallica, οι Dream Theater και οι Deep Purple.

Σε αντίθεση με τις περισσότερες τέτοιου είδους συνεργασίες που είναι live album, ο νέος δίσκος των Evanescence με τίτλο „Synthesis“, αποτελείται από ορχηστρικές εκδοχές παλαιότερων κομματιών από όλη την δισκογραφία τους, συν δύο ακόμη νέα κομμάτια.

Το εγχείρημα αυτό αποτελεί μια πολύ ευχάριστη έκπληξη και με σιγουριά είναι από τα συγκροτήματα που άρτια μπορούν να το φέρουν εις πέρας με επιτυχία, όπως και απέδειξαν με τον νέο τους δίσκο, όντας γνωστοί για τον δραματικό και συνάμα δυναμικό τους ήχο, αλλά και για την χρήση στοιχείων κλασικής μουσικής στις δισκογραφικές δουλειές τους.

Η ένταξη ορχήστρας, αλλά και στοιχείων ηλεκτρονικής μουσικής έδωσε μια ολοκαίνουρια διάσταση στον ήχο του συγκροτήματος και στα κομμάτια που συμπεριλαμβάνονται στον δίσκο αυτόν, φέροντας νέα πνοή στην καριέρα του.

Όσον αφορά τα κομμάτια που διάλεξαν να κάνουν την ορχηστρική αυτή προσέγγιση, υπάρχουν κάποιες από τις μεγάλες τους δισκογραφικές επιτυχίες, πολλά από αυτά όμως δεν είναι κομμάτια που έγιναν single, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε αυτά να ακουστούν ξανά.

Γνωστά τους κομμάτια όπως το „Bring Me to Life“, το „My Immortal“ ή το „Lithium“, παίρνουν μια νέα μορφή – φρέσκια, ενδιαφέρουσα και πάντα με μια δόση μελαγχολίας – μαζί με άλλες τους επιτυχίες.

Μερικά από τα τραγούδια που ανεβαίνουν επίπεδα σε αυτή τους την μορφή είναι τα λιγότερο γνωστά για το ευρύ κοινό, κομμάτια όπως το ονειρικό „Imaginary“ από τον δίσκο „Fallen“ και το επικό „Lacrymosa“ από τον „The Open Door“, όπου η εκτέλεση τους ξεκινά συγκρατημένα από την τραγουδίστρια του συγκροτήματος Amy Lee και καταλήγει σε έπος φωνητικών, καθώς η performance της είναι εξαιρετική και η φωνή της πιο δυνατή και μαγευτική από ποτέ.

Τα δύο νέα κομμάτια είναι το επίσημο single „Imperfection“, το οποίο περιλαμβάνει έντονα στοιχεία ηλεκτρονικής μουσικής και αποτελεί το πιο δυναμικό τραγούδι σε όλον τον δίσκο και το „Hi-Lo“, το οποίο δημιουργήθηκε την περίοδο ηχογράφησης του „Evanescence“, αλλά ολοκληρώθηκε για τον „Synthesis“ και περιλαμβάνει και την συμμετοχή της Lindsey Stirling, γνωστή για το μεγάλο ταλέντο της στο βιολί.

Συνολικά η παραγωγή του „Synthesis“, η οποία έγινε από την Amy Lee και τον Will Hunt, είναι εξαιρετική: μεγαλειώδης και εκρηκτική σε κάποια σημεία, και πιο ήσυχη και μελωδική σε άλλα, ενώ η χρήση τόσων μουσικών οργάνων κατά την διάρκεια ηχογράφησης και μιξαρίσματος ενός δίσκου, αν και μπορεί να γίνει παγίδα, δένουν σε τέτοιο βαθμό που μπορούν να ικανοποιήσουν και τον πιο απαιτητικό ακροατή. Ένας δίσκος που εύκολα θα ακούσεις από την αρχή μέχρι το τέλος, ξανά και ξανά.

© 2017, Nikos Vlamis. All rights reserved.

Nikos Vlamis: Ζει στην Αθήνα και είναι απόφοιτος του τμήματος Γερμανικής Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών. Από μικρή ηλικία η μουσική και ο αθλητισμός αποτέλεσαν το καταφύγιό του στις ευχάριστες και στις δύσκολες στιγμές, γι'αυτό και πάντα τα ακολουθεί με πάθος. Λατρεύει τα ζώα, τις τέχνες και τους ανθρώπους που χαμογελούν.