Μετά από την ανακοίνωση του πολυαναμενόμενου και τέταρτου κατά σειρά δίσκου της Adele με τίτλο “30”, κι ενώ προηγήθηκε μια τεράστια εμπορική και διαφημιστική εκστρατεία παγκοσμίως εν όψει της κυκλοφορίας του, οι προσδοκίες για πώληση ενός εκατομμυρίου αντιτύπων την πρώτη εβδομάδα θεωρείτο κάτι δεδομένο από τους fans της τραγουδίστριας, παρόλα αυτά όμως ο στόχος δεν επετεύχθη, γεγονός που ίσως αποδεικνύει την δυσκολία να συμβεί κάτι τέτοιο στην σημερινή εποχή. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε τα 9 εμβληματικότερα άλμπουμ – μεταξύ των συνολικά 19 στην ιστορία – που κατάφεραν αυτό το επίτευγμα, αλλά και γιατί πλέον είναι δύσκολο το φαινόμενο αυτό να περατωθεί σήμερα.
#9 – The Carter III / Lil Wayne (2008) – 1,006,000 αντίτυπα
Το 6ο άλμπουμ του διάσημου ράπερ, γεμάτο συνεργασίες με μεγάλα ονόματα συναδέλφων του (Jay-Z, Babyface) κατάφερε να είναι και το πρώτο του που κατάφερε να ξεπεράσει το επίτευγμα αυτό.
#8 – Black & Blue / Backstreet Boys (2000) – 1,561,000 αντίτυπα
To 4o άλμπουμ των Backstreet Boys, αλλά και το δεύτερο του συγκροτήματος που καταφέρει να φτάσει τον στόχο αυτό, μετά από το “Millenium“ (1999).
#7 – Marshall Mathers LP / Eminem (2000) – 1,761,000 αντίτυπα
Το τρίτο άλμπουμ του Eminem, που περιέχει τα hits Stan, The Real Slim Shady και The Way I Am, είναι το τρίτο κατά σειρά άλμπουμ του Αμερικανού ράπερ και το πρώτο του στη λίστα του εκατομμυρίου.
#6 – Celebrity / *NSYNC (2001) – 1,880,000 αντίτυπα
Το κύκνειο άσμα του συγκροτήματος που άφησε εποχή στα 90s είναι το δεύτερο άλμπουμ τους που συμπεριλαμβάνεται σε αυτή τη λίστα, έπειτα από το “No Strings Attached” του αμέσως προηγούμενου έτους.
#5 – Confessions / Usher (2004) – 1,096,000 αντίτυπα
Το τέταρτο άλμπουμ του RnB καλλιτέχνη Usher είναι ένα άλμπουμ που δεν αξίζει κανένα σκιπάρισμα, ενώ σύμφωνα με το Billboard είναι το δεύτερο καλύτερο σε πωλήσεις άλμπουμ για την δεκαετία των 2000s στην Αμερική.
#4 – Reputation / Taylor Swift (2017) – 1,238,000 αντίτυπα
Το Reputation είναι το 4ο άλμπουμ της Swift που έχει καταφέρει να σπάσει το ρεκόρ του εκατομμυρίου μετά τα Speak Now, Red και 1989, καθιστώντας την Αμερικανίδα τραγουδίστρια την καλλιτέχνιδα με τα περισσότερα άλμπουμ στη λίστα.
#3: – Oops!… I Did It Again – Britney Spears (2000) – 1,319,000 αντίτυπα
Το δεύτερο άλμπουμ της πριγκίπισσας της ποπ, γεμάτο επιτυχίες και κομμάτια που άφησαν εποχή, είναι το πρώτο και το μοναδικό της που κατάφερε να συμπεριληφθεί στη λίστα ως τώρα.
#2: – Born This Way – Lady Gaga (2011) – 1,208,000 αντίτυπα
Το δεύτερο άλμπουμ της “νέας βασίλισσας της ποπ” σύμφωνα με το Rolling Stone, άφησε το δικό του στίγμα στη μουσική βιομηχανία και κατάφερε να αποσπάσει πολλά βραβεία για την πρωτοπορία του.
#1: – 25 – Adele (2015) – 3,378,000 αντίτυπα
Αυτό είναι το πρώτο άλμπουμ της Adele που κατάφερε όχι απλώς να σπάσει το ρεκόρ, αλλά να θέσει ένα νέο ως το άλμπουμ με τις περισσότερες πωλήσεις στην πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του στην ιστορία, ενώ πάνω από 1 εκατομμύριο πωλήσεων κατάφερε να διατηρεί και στις επόμενες δύο εβδομάδες από την κυκλοφορία του.
Όπως προαναφέρθηκε και στην αρχή του άρθρου, το νέο άλμπουμ της Adele δεν κατάφερε να πιάσει τον πολυπόθητο στόχο. Οι πωλήσεις της πρώτης εβδομάδας ανέρχονται σε 838,000 πωλήσεις μεικτών αντιτύπων, μεταξύ των οποίων τα 692,000 είναι αγορές φυσικού αντιτύπου (CD), κι έτσι εύκολα είναι το καλύτερο μουσικό ντεμπούτο για άλμπουμ του 2021 έως τώρα. Η Adele φυσικά κι έχει λόγο να χαρεί, όμως το γεγονός ότι απέτυχε να φτάσει το 1 εκατομμύριο στην πρώτη εβδομάδα ίσως σηματοδοτεί το τέλος εποχής αυτού του στόχου, καθώς φαίνεται ότι ήταν η τελευταία που θα μπορούσε να το καταφέρει.
Οι πρόσφατες συντριπτικά επιτυχείς κυκλοφορίες των Taylor Swift (Red – Taylor’s Version) και Drake (Certified Lover Boy) δεν πλησίασαν καν τον στόχο, και σε αυτό μεγάλο μερίδιο έχει το streaming.
Τα μοναδικά άλμπουμ που κατάφεραν να πουλήσουν 1 εκατομμύριο αντίτυπα στην εποχή του streaming είναι το 25 και το Reputation. Αυτό συμβαίνει γιατί, πίσω στο 2015 και το 2017 που κυκλοφόρησαν αντίστοιχα, οι πλατφόρμες δεν είχαν την ίδια δυναμική με σήμερα, και ούτε είχαν εξελιχθεί το ίδιο. Και οι δύο καλλιτέχνιδες με τις δισκογραφικές τους επέλεξαν να μην αναρτήσουν αμέσως τα άλμπουμ στο streaming, “αναγκάζοντας” έτσι τους θαυμαστές να αγοράσουν αντίτυπα σε CD με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι φυσικ΄ές πωλήσεις, ενώ στην Αμερική ορισμένα CD του Reputation συνοδεύονταν από εισιτήρια για την περιοδεία της Swift εκείνο τον καιρό, παροτρύνοντας τους φανατικούς ακολούθους να το αγοράσουν για περισσότερες πιθανότητες να τύχουν το εισιτήριο.
Η εποχή αυτή είναι φαινομενικά τελειωμένη, αν κρίνουμε και από το γεγονός ότι, το άλμπουμ για την επιστροφή του θρυλικού σουηδικού συγκροτήματος ΑΒΒΑ, παρά τον παγκόσμιο ενθουσιασμό που προκάλεσε η επανένωσή τους, δεν κατάφερε να πουλήσει ούτε στο μισό του στόχου (203,909 αντίτυπα στην Αμερική).
Ίσως κάτι τέτοιο ξανασυμβεί μελλοντικά, αλλά το πότε και το αν, είναι αβέβαια.
© 2021 – 2023, Tasos Mpanos. All rights reserved.