Το 2002 η Mariah Carey επιστρέφει με το Charmbracelet όπου αποτελεί τον 9ο δίσκο στην δισκογραφία της. Το “Charmbracelet” κυκλοφόρησε μέσω της Island Def Jam Records. Συγκριτικά με την προηγούμενη δουλειά της “Glitter” – ταινία και soundtrack – το άλμπουμ πήγε καλύτερα σε πωλήσεις, αν και η επιτυχία του στα charts ήταν μέτρια. Ποιος είπε όμως ότι τα charts κάνουν επιτυχημένο ένα άλμπουμ;
Η Mariah Carey μετά από ένα διάλειμμα λόγω εξουθένωσης, την κακή ψυχολογική της κατάσταση μετά την ταινία και soundtrack album με τίτλο “Glitter” και την διάλυση του συμβολαίου της με την Virgin, κυκλοφορεί τον δίσκο της Charmbracelet με την Island Records. Για το άλμπουμ η Mariah συνεργάστηκε με πολλούς μουσικούς όπως τον Jermaine Dupri, το δίδυμο Jimmy Jam και Terry Lewis, 7 Aurelius και Dre & Vidal. Ο δίσκος χαρακτηρίστηκε ως ένας από τους πιο προσωπικούς δίσκους της Mariah καθώς ανοίχτηκε και αναφέρθηκε σε πολλά και σημαντικά θέματα.
Το κύριο θέμα του Charmbracelet είναι η αγάπη καθώς τα τραγούδια συνδυάζουν ενδοσκοπικά και προσωπικά θέματα. Τα είδη μουσικής που περιέχονται εντός του δίσκου είναι συνδυασμός RnB με στοιχεία gospel και soul, μελωδίες των 80’s και τέλος ένας πιο soft hip hop και RnB ήχος. Επίσης η Mimi συνεργάστηκε με καλλιτέχνες όπως Cam’ron, Jay Z και Freeway όπου μπορούμε να τους δούμε στο tracklist του Charmbracelet.
To Charmbracelet έφτασε στην τρίτη θέση των US Billboard 200 Charts και πούλησε 241,000 αντίτυπα από την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας. Διεθνώς έφτασε στο top 10 σε Ιαπωνία, Ελβετία και στο top-20 σε άλλες 7 χώρες.
Τρία singles κυκλοφόρησαν μέσα από το άλμπουμ. Το Through The Rain, μια συναισθηματική και
ταυτοχρόνως γεμάτη νόημα μπαλάντα, έκανε την αρχή και μας έβαλε στο κλίμα του Charmbracelet. Το τραγούδι συγκρίθηκε με εξίσου επιτυχημένες μπαλάντες της όπως το Hero και το Outside ενώ πολλοί παραδέχτηκαν την Mariah για τα φωνητικά της. Η επιτυχία στις Η.Π.Α μπορεί να μην ήταν τόσο μεγάλη όμως μπήκε στο top 10 των Charts στον Καναδά, Σουηδία, Ελβετία, Ιταλία και Ηνωμένο Βασίλειο. Το βίντεοκλιπ για το “Through The Rain”, το οποίο σκηνοθετήθηκε από τον Dave Myers, είναι βασισμένο στην άσχημη σχέση της Mariah με τους γονείς της. Κατά την διάρκεια που δούλευε στο Charmbracelet δυστυχώς έχασε τον πατέρα της λόγω καρκίνου και γι’αυτό τον λόγο το τελευταίο τραγούδι “Flowers For Alfred Roy” είναι αφιερωμένο σε εκείνον.
Το Boy(I Need You) επιλέχθηκε ως το δεύτερο single μέσα από το άλμπουμ. Μπορεί να μην κατάφερε να κάνει παγκόσμια επιτυχία όμως έφτασε στην 17η θέση στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το βίντεοκλιπ περιέχει στοιχεία της Ιαπωνικής κουλτούρας και γυρίστηκε στo Tokyo της Ιαπωνίας και στο L.A. Κάτι που μπορεί να μην ξέρατε όμως είναι ότι η αρχική επιλογή ήταν το “The One” για δεύτερο single και το βιντεοκλιπ είχε ήδη γυριστει. Όμως στο τέλος το Boy (I Need You) νίκησε!
Τρίτο και τελευταίο single κυκλοφόρησε το “Bringin’ On The Heartbreak” το οποίο κατάφερε και μάζεψε θετικές κριτικές. Έφτασε στο top 5 των Hot Dance Club Play Charts. Στην Σουηδία το τραγούδι έφτασε στο Νούμερο 28 όπου έμεινε στα Charts για 8 εβδομάδες. Η επιτυχία συνεχίστηκε στην Αυστρία και στο Βέλγιο.
Το Charmbracelet επανακυκλοφόρησε την ίδια χρόνια λίγο πριν το ξεκίνημα της περιοδείας, ύστερα από επίσημη ανακοίνωση, περιλαμβάνοντας μέσα το ντουέτο με τον Busta Rhymes “I Know What You Want” – που εκείνο τον καιρό έκανε τεράστια επιτυχία – καθώς επίσης και τραγούδια όπως “There Goes My Heart”, “Got A Thing 4 You(σε συνεργασία με Da Brat και Elephant Man) και τέλος ένα remix για το “The One” με τον Bone Crusher.
Για την προώθηση του δίσκου, πέρα από τις τηλεοπτικές εμφανίσεις σε shows και βραβεία, η Mariah επένδυσε στην Charmbracelet World Tour. Το ξεκίνημα της Charmbracelet World Tour έγινε στη Seoul της Κορέας στις 20 Ιουνίου 2003 και πήγε σε χώρες και ηπείρους όπως Ασία, Ευρώπη, Νότια Αμερική πριν τον τελευταίο της σταθμό το Ντουμπάι τον Φεβρουάριο του 2004 και αποτελεί την πιο εκτεταμένη περιοδεία της έχοντας 69 shows συνολικά. Στο τέλος του 2003 η περιοδεία τοποθετήθηκε στην 83η θέση στην λίστα του Pollstar για τις “Κορυφαίες 100 περιοδείες”. Συνολικά η περιοδεία εισέπραξε περισσότερα από 6,0 εκατομμύρια δολάρια με 25 shows από το πρώτο σκέλος στην Βόρειας Αμερική.
Μπορεί το Charmbracelet να έκανε μέτρια επιτυχία στην Αμερική όμως έκανε στην Ευρώπη και στην Ιαπωνία. Προσωπικά θεωρώ πως το άλμπουμ άξιζε μακράν καλύτερα και έπρεπε να εκτιμηθεί παραπάνω διότι μετά το Butterfly αποτελεί την επόμενη “κατάθεση ψυχής”. Αυτήν την φορά η Mariah πειραματίστηκε με πολλά είδη μουσικής, συνεργάστηκε με πολλά και σημαντικά ονόματα στην παραγωγή του άλμπουμ, αποδεικνύοντας πως κάθε φορά εξελίσσεται και γίνεται η καλύτερη εκδοχή του εαυτού της προσωπικά και καλλιτεχνικά.
Χαρούμενα 21 χρόνια Charmbracelet!
Ακούστε το άλμπουμ εδώ:
© 2022 – 2023, Music Hunter Crew. All rights reserved.