Specials

Χρυσές Σφαίρες 2021 | Οι Υποψηφιότητες στην Κατηγορία Μουσικής

Ύστερα από μια περίεργη και δύσκολη χρονιά, βιώνουμε μια εξίσου μουδιασμένη χρονιά. Βάλσαμο σε όλο αυτό είναι από την πρώτη στιγμή η μουσική, οι ταινίες και σειρές.

Η περσινή κούρσα των Oscar ξεκίνησε και τελείωσε όπως όλοι ξέρουμε και είχαμε συνηθίσει. Τα πράγματα άλλαξαν αμέσως μετά και ο κινηματογράφος έζησε ίσως την πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία του. Οι αίθουσες ανά τον κόσμο παραμένουν σε ένα μεγάλο ποσοστό κλειστές και η όλη βιομηχανία κλήθηκε να πάρει αποφάσεις για το πως θα επιζήσει όσο πιο γρήγορα ήταν δυνατόν.

Οι σειρές βασίλεψαν το 2020, τα φεστιβάλ έγιναν διαδικτυακά, τα Oscar μετατέθηκαν για τον Απρίλιο και μια μηχανή που είχε μάθει να λειτουργεί με φρενήρεις ρυθμούς μείωσε στο ελάχιστο αλλά ποτέ δεν σταμάτησε. Οι ταινίες βρήκαν τον δρόμο τους, οι ενώσεις και οι κριτικοί δίνουν τα βραβεία τους και έρχονται οι Χρυσές Σφαίρες κυριολεκτικά, ίσως για πρώτη φορά στην ιστορία τους, να προθερμάνουν αλλά και να ξεμπλέξουν το κουβάρι των οσκαρικών υποψηφιοτήτων του 2021.

Η μουσική όπως έχουμε πει είναι αλληλένδετη με την εμπειρία του κινηματογράφου και παρακάτω θα δούμε τις επιλογές την Ένωσης Ξένων Ανταποκριτών όσο αφορά στο Καλύτερο Τραγούδι αλλά την Καλύτερη Μουσική της χρονιάς. Εδώ όμως θα μιλήσουμε για την κατηγορία καλύτερης μουσικής.

Κατηγορία Καλύτερη Μουσική:

O Alexandre Desplat, φέτος κλείνει τα 60, είναι από τους διάσημους της κατηγορίας. Από σήμερα μετρά έντεκα υποψηφιότητες για Oscar και δώδεκα στις Χρυσές Σφαίρες. Από αυτές έχει κερδίσει δυο φορές στα Oscar (The Grand Budapest Hotel, The Shape of Water) και άλλες δυο στις Χρυσές Σφαίρες (The Painted Veil, The Shape of Water). Φέτος είναι υποψήφιος με την ταινία, The Midnight Sky.

Στο μετά-αποκαλυπτικό κόσμο του George Clooney, ο Alexandre βάζει στην σύνθεση του μια δόση ελπίδας. Η ταινία του Netflix είναι πολύ διαφορετική από αυτό που μπορεί να περιμένει κανείς αλλά η μουσική του Desplat για μια ακόμα φορά ωφελεί παρά ξεχωρίζει από την ίδια την ταινία.

Λίγο πριν τα σαράντα, ο Ludwig Goransson, προσθέτει ακόμα μια υποψηφιότητα στο ενεργητικότητα και αποδεικνύει ότι είναι από νέα ταλέντα που θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον τα επόμενα χρόνια. Το 2019 με την πρώτη του υποψηφιότητα για Oscar, κέρδισε το πολυπόθητο αγαλματίδιο κατατροπώνοντας μεγαθήρια της μουσικής. Φυσικά, η δουλειά του για την ταινία ‘Black Panther‘ ήταν τέτοια που δεν μπορούσε να την αγνοήσει κανείς. Στις Χρυσές Σφαίρες έρχεται για δεύτερη φορά μετά την πρώτη του υποψηφιότητα για το ‘Black Panther’. Η ταινία είναι το ‘Tenet‘.

Πολλά έχουν γραφτεί για την τελευταία ταινία του Nolan αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι το soundtrack της ταινίας δεν το έχει ξεχάσει κανείς. Γενικά, στις ταινίες του Nolan, τόσο η μουσική όσο και ο ήχος παίζει κεντρικό ρόλο στην εμπειρία το θεατή που κανείς δεν μπορεί να φανταστεί πως θα ήταν με διαφορετική σύνθεση. Ίσως από τα μεγάλα φαβορί στην κατηγορία.

Ο βετεράνος της κατηγορίας ακούει στο όνομα, James Newton Howard. Από το 1992 μέχρι σήμερα έχει οχτώ υποψηφιότητες για Oscar, ενώ στις Χρυσές Σφαίρες από το 1995, μετρά πέντε. Δεν έχει κερδίσει ποτέ και ας έχει γράψει μουσική για διαφορετικά είδη ταινιών αποδεικνύοντας μια μεγάλη γκάμα στην σύνθεση. Σήμερα, κερδίζει μια υποψηφιότητα για Χρυσή Σφαίρα για την ταινία, ‘News of the World‘.

Πρόκειται για μια ταινία που πρόκειται να δούμε πολύ σύντομα στο Netflix αλλά η οποία κατάφερε και είχε μια κάποια περιορισμένη κυκλοφορία στις αίθουσες τις Αμερικής, το 2020. Ένα εξαιρετικό δείγμα γραφής, μιας και μέσα από τις νότες του Howard μπορείς να νιώσεις την εποχή στην οποία αναφέρεται η ταινία, θυμίζοντας όλες εκείνες τις ταινίες που εξιστορούν μια ανθρώπινη ιστορία σε μια Αμερική που προσπαθούσε να επιζήσει και να βρει το βηματισμό της στην νέα εποχή που ερχόταν δυναμικά και σαρωτικά.

Οι Atticus Ross και Trent Reznor καταλαμβάνουν τις δυο τελευταίες θέσεις στην πεντάδα της κατηγορίας. Το δίδυμο φέτος κλείνει μια δεκαετία από την πρώτη τους υποψηφιότητα αλλά και νίκη στα Oscars του ’11, με την μουσική που έγραψαν για την ταινία, ‘The Social Network‘. Στις Χρυσές Σφαίρες έχουν κερδίσει την ίδια χρονιά που σήκωσαν το Oscar για την ίδια ταινία, επανήλθαν χωρίς ανταμοιβή με τις ταινίες ‘The Girl with the Dragon Tattoo’ και ‘Gone Girl’, ενώ φέτος κερδίζουν διπλή υποψηφιότητα. Η πρώτη τους υποψηφιότητα είναι για την ταινία, ‘Mank‘.

Όσοι έχουν δει την ταινία που έκανε πρεμιέρα στο Netflix, μπορούν να θυμηθούν ότι η μουσική του διδύμου ξεχωρίζει και παρασύρει τον θεατή στην χρυσή εποχή του Hollywood, που όλα είχαν να κάνουν με την λάμψη, το τσιγάρο και το ποτό. Ένα πιάνο σε ασπρόμαυρο φόντο και προσωπικότητες bigger than life, όλες εμποτισμένες μέσα στην σύνθεση τους.

Την δεύτερη υποψηφιότητα του διδύμου έρχεται παρέα με ένα ακόμα όνομα, αυτό του Jon Batiste. Ο νεότερος υποψήφιος της κατηγορίας συνεργάστηκε και σύνθεσε τα jass κομμάτια για την ταινία, ‘Soul‘. Η ταινία της Disney/Pixar δεν θα μπορούσε να λείπει από την συγκεκριμένη κατηγορία αφού η μουσική στην ταινία παίζει σημαντικό και καταλυτικό ρόλο.

Πάντα οι, άλλοτε, ”παιδικές” ταινίες έβρισκαν πρόσφορο έδαφος για να βρεθούν υποψήφιες τόσο στην κατηγορία της μουσικής όσο και του τραγουδιού. Όμως το τελικό αποτέλεσμα είναι που μένει και αν με το τέλος της ταινίας κάτι σου τριβελίζει το μυαλό, τότε σίγουρα είναι η μουσική της και τα συναισθήματα που σου δημιουργήθηκαν όταν την άκουγες σε κάθε σκηνή. Δύσκολος αντίπαλος και άξιος διεκδικητής της κατηγορίας.

Ποιος θα κερδίσει: Η ταινία ‘The Tenet’

Ποιος θα έπρεπε να κερδίσει: Η ταινία ‘Soul’

 

© 2021, Christos Vasilakopoulos. All rights reserved.

About the author

Christos Vasilakopoulos

Ισχυρογνώμων αλλά συζητήσιμος, αρκεί να έχεις επιχειρήματα.
Η μουσική είναι για όλους, η pop για κάποιους.
Ερωτευμένος με την Μαίρη Συνατσακη μέχρι να το ανακαλύψει η ίδια.
Τελος, μην μπερδεύεις την Coca Cola με την Pepsi, είπαμε..

1 Comment

Leave a Comment