Η Eurovision στο Ισραήλ, ήλθε και παρήλθε. Φέτος μπορεί ο διαγωνισμός να δέχτηκε πολλά πυρά λόγω Ισραήλ αλλά την ίδια ώρα ήταν από τις καλύτερες διοργανώσεις των τελευταίων χρόνων.
Η 64ος Διαγωνισμός ξεκίνησε με την περσινή νικήτρια Netta ως πιλότο του αεροπλάνου που μετέφερε στο Τελ Αβιβ τις 26 χώρες που κατάφεραν να περάσουν στον τελικό. Η παρέλαση των εκπροσώπων συνοδεύτηκε από την Netta, Dana International αλλά και τον Nadav Guedj που είχε πάρει μέρος στο διαγωνισμό το 2015 με το τραγούδι ‘Golden Boy’, που το έχει κάνει διασκευή μαζί με την Φουρέιρα ως ‘Στο Θεό με Πάει’.
Σειρά είχαν οι 26 χώρες και οι συμμετέχοντες που έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν για να αποσπάσουν την ψήφο του κοινού και των επιτρόπων. Η Τάμτα και η Duska ήταν πραγματικά πολύ καλές on stage και οι δυο.
Όταν το διαγωνιστικό κομμάτι ολοκληρώθηκε, ήταν η σειρά για το ‘Switch Song’. Στο Ισραήλ φέτος έγινε κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί σε καμία Eurovision. On stage θρύλοι της Eurovision κλήθηκαν να ερμηνεύσουν τραγούδια ο ένας του άλλου για να δούμε ποιος θα το πει καλύτερα. Conchita Wurst, Mans Zelmerlow, Verka Serduchka και η δική μας Ελένη Φουρέιρα επί σκηνής. Η Conchita ξεκίνησε με το ‘Heroes’ του Mans, ο Mans με το Fuego της Φουρέιρα, η Ελένη με το τραγούδι του Serduchka και εκείνος με το ‘Toy’ της Netta. Αξίζει να τονίσουμε, ότι η επιτυχία της Φουρέιρα την έκανε θρύλο της Eurovision μέσα σε ένα χρόνο. Όλοι τους ήταν εκπληκτικοί αλλά η Φουρέιρα έγινε αμέσως viral στα social media. Ίσως η κορυφαία στιγμή της βραδιάς που ολοκληρώθηκε με την είσοδο της Gali Atari και την ερμηνεία όλων με το τραγούδι ‘Hallelujah’, με το οποίο νίκησε το Ισραήλ το ’79.
Η στιγμή που όλοι περίμεναν όμως ήταν άλλη. Η φημολογία για την παρουσία της στην Eurovision έλαβε τέλος μόλις δυο 24ωρα πριν τον τελικό από τις επίσημες ανακοινώσεις της διοργάνωσης. Οι πρόβες της ήταν μυστικές και κανείς δεν την είδε μέχρι και την στιγμή που εμφανίσθηκε στο πλευρό του παρουσιαστή. Φυσικά ο λόγος για την Madonna. Η βασίλισσα της ποπ, για πρώτη φορά στην καριέρα της, στην σκηνή της Eurovision. Ερμήνευσε το ‘Like A Prayer’ που φέτος κλείνει τριάντα χρόνια κυκλοφορίας και το ολοκαινουργιο ‘Future’. Η παρουσία της δίχασε τόσο το κοινό όσο και την ίδια την διοργάνωση αφού στο τέλος του act επέλεξε να εμφανίσει μεσώ των χορευτών της, τις σημαίες του Ισραήλ και της Παλαιστίνης δίπλα δίπλα, κάτι που προκάλεσε αντιδράσεις και το επίσημο video δεν έχει αναρτηθεί ακόμα στο κανάλι της Eurovision στο youtube. Κάποιοι απογοητεύτηκαν, κάποιοι είδαν μια επανάληψη του Met Gala του ’18 και άλλοι την προσκύνησαν μόνο και μόνο για την παρουσία της και τα μηνύματα που επέλεξε να επικοινωνήσει.
Η κορύφωση της βραδιάς όμως ήρθε με την βαθμολογία των επιτρόπων και του κοινού. Για μια ακόμα χρονιά η διαδικασία αποδείχτηκε ψυχοφθόρα και όλα κρίθηκαν στο τελευταίο λεπτό. Από τις επιτροπές φάνηκε ότι πηγαίναμε για ανατροπή μιας και η Βόρεια Μακεδονία ήταν στην πρώτη θέση μαζί με την Σουηδία. Όμως το κοινό έφερε τα πάνω κάτω και ο νικητής της βραδιάς με 492 βαθμούς ήταν ο Duncan Laurence με το ‘Arcade’ που φέρνει την Eurovision στην Ολλανδία μετά από 44 χρόνια. Η Κύπρος βρέθηκε στην 15η θέση και η Ελλάδα στην 21η.
Αξίζει να ειπωθεί ότι η Γερμανία είδε την πλάτη του κοινού αφού απέσπασε μηδέν πόντους από αυτό. Ενώ η Αγγλία βρέθηκε τελευταία στην τελική κατάταξη με τους μόλις δεκατρείς πόντους από το κοινό να μην μπορούν να την βοηθήσουν καθόλου. Στην παρθενική της εμφάνιση με το νέο όνομα, η Βόρεια Μακεδονία, βρέθηκε στην όγδοη θέση, μια θέση πιο πάνω από την καλλιτεχνική επιτυχία της Αυστραλίας. Η viral Ισλανδία με τους Hatari κατέληξε στην δεκάτη θέση αλλά στην εκπνοή του διαγωνισμού κατάφερε να προκαλέσει αφού εμφάνισε την λέξη Παλαιστίνη και ήδη όλα τα site μιλούν για πιθανό αποκλεισμό της.
Ραντεβού στο Άμστερνταμ για το 2020 αλλά μέχρι τότε ας ακούμε το ‘Arcade’ δυνατά!
© 2019, Christos Vasilakopoulos. All rights reserved.