Greek

#Annaversary | Από το Απαγορευμένο μέχρι και σήμερα

Το 2005, αρχές φθινοπώρου, η Άννα Βίσση κυκλοφορεί το album ‘Nylon‘. Είναι η τελευταία της δισκογραφική δουλειά πριν την κατάρρευση της ελληνικής δισκογραφίας αλλά και η τελευταία της συνεργασία με τον άνθρωπο που για πάνω από δυο δεκαετίες όρισαν την ποπ σκηνή στην χώρα. Μες στα επόμενα χρόνια η Άννα Βίσση θα τσακωθεί με τον Καρβέλα και θα κάνει ένα βήμα που κανείς δεν περίμενε ότι θα ζήσει για να το δει.

Αυτό είναι το τρίτο και τελευταίο μέρος του αφιερώματος στην πορεία της Βίσση που φέτος γιορτάζει τα πενήντα της χρόνια στην ελληνική δισκογραφία. Μπορείτε να διαβάσετε το πρώτο μέρος εδώ αλλά και το δεύτερο μέρος εδώ.

Λίγο πριν την κυκλοφορία του album Nylon, η Άννα Βίσση κυκλοφορεί ένα ξενόγλωσσο single που έμελλε να φτάσει No.1 του Hot Dance Chart του Billboard. Ενώ σύντομα θα βρεθεί και στο No.2 του Dance Radio airplay. Το τραγούδι, το οποίο παίζεται παντού στις ΗΠΑ, εξαπλώνεται ταχύτατα σε περίπου 30 χώρες παγκοσμίως. Ήταν το ‘Call Me‘, η αγγλική version του ‘Είσαι‘.

Με την κυκλοφορία του ablum ‘Nylon’, η Βίσση παρουσιάζει ένα νέο πρόγραμμα στο Βοτανικό. Επανακαθορίζει ξανά το είδος του show που θέλει να δώσει στο κοινό της και τραγουδάει ασταμάτητα για πάνω από τέσσερις ώρες. Ο Δημήτρης Κοργιαλάς, Δέσποινα Ολυμπίου, Goin’ Through και Λευτέρης Καρβέλας συμπληρώνουν ένα πρόγραμμα που παραμένει μέχρι και σήμερα από τα πιο αγαπημένα των θαυμαστών της.

Αρχές του ’06 και γίνεται γνωστό ότι η Άννα Βίσση θα βρεθεί ξανά στην Eurovision, για δεύτερη φορά με τα χρώματα της Ελλάδας και τρίτη συνολικά. Το κοινό επιλέγει το τραγούδι, η Βίσση ανεβαίνει στην σκηνή που φιλοξενείται στην Αθήνα με προβλήματα στην φωνή της αλλά καταφέρνει και βγάζει εις πέρας το τραγούδι και καταλαμβάνει την 9η θέση με το ‘Eveything’.

Ακολουθεί μια mini καλοκαιρινή περιοδεία και έρχεται το 2007 όπου η δικαστική της διαμάχη με την Polyvideo και την εκπομπή ‘Με Αγάπη Άννα‘ να φτάνει στο αποκορύφωμα της με την ίδια να κινδυνεύει να χάσει την περιουσία της. Η ίδια ασχολείται αρχές του ’08, σοβαρά με την υπόθεση και καταφέρνει να της επιστραφούν όλα της τα αντικείμενα ενώ ο Άρειος Πάγος εξετάζει την υπόθεση και την δικαιώνει, δίνοντας της την δυνατότητα να διεκδικήσει και χρήματα, δίνοντας τέλος στη συκοφαντική και δυσφημιστική αυτή ιστορία.

Όπως είπαμε το ’08 είναι η χρονιά που η Βίσση χωρίζει από τον Καρβέλα και επαγγελματικά για πρώτη φορά από την δεκαετία του ’80. Ως συνέπεια αυτής τους της διαμάχης είναι η Άννα Βίσση για πρώτη φορά να κυκλοφορεί δισκογραφικά κάτι καινούργιο, μόνη της. Το αποτέλεσμα είναι το album, ‘Απαγορευμένο’.

Η Άννα δημιουργεί, μαζί με ξένους παραγωγούς, κάτι πραγματικά ξεχωριστό στην δισκογραφία της. Ειδικά το ομότιτλο single προκαλεί αίσθηση, μιας και είναι κάτι διαφορετικό γενικότερα για την ελληνική δισκογραφία. Οι πωλήσεις είναι καλές, η Βίσση συνεργάζεται με τον James Blunt στην Κύπρο και επιστρέφει με μια μεγάλη περιοδεία στην Ελλάδα μετά από χρόνια με τον τίτλο το ‘Απαγορευμένο Tour’, ένα από τα πιο άρτια και πετυχημένα κεφάλαια της καριέρας της.

(Τον Σεπτέμβριο του ’09, λίγο πριν αρχίσει η συναυλία της Βίσση στην Κύπρο, ο Greg Ladanyi πέφτει από μεγάλο ύψος εντός του σταδίου, με τραγική κατάληξη τον θάνατο του λίγες μέρες αργότερα. Μαζί ετοίμαζαν τον επόμενο ξενόγλωσσο album της)

Την χρονιά 2009/10, επιστρέφει στην αθηναίικη νύχτα με ένα υπερθέαμα που δεν αποτελεί μόνο το καλύτερο της καριέρας της αλλά είναι ένα από τα αρτιότερα και πιο ακριβά που έχουν γίνει στην χώρα, το ‘Fabulous Show‘. Η Christine Crokos στην σκηνοθεσία, η Patricia Field στα κοστούμια, κείμενα του Γιώργου Καπουτζίδη, συνεργασία με τους Μπλε, Γιώργο Σαμπάνη και την Μαριώ και μπόλικος αυτοσαρκασμός που επιβεβαιώνει την επιστροφή της μετά από αποχή τριών χρόνων. Την ίδια περίοδο συνεργάζεται και με τον Dave Stewart για το single, Leap of Faith.

Από τα Mad Music Awards όπου εμφανίζεται και τραγουδάει δυο κομμάτια από το τελευταίο της album μέχρι την εμφάνιση της στο X-Factor, η Άννα Βίσση είναι κυριολεκτικά παντού. Βραβεία, περιοδικά, συνεργασίες και κυκλοφορίες music video που συνεχίζουν τον θρίαμβο του album ‘Απαγορευμένο’.

Όπως αποδείχτηκε αυτή η περίοδος δεν είναι παρά μια παρένθεση στην δισκογραφία της, μιας και την αμέσως επόμενη χρονιά επιστρέφει στην ασφάλεια του Νίκου Καρβέλα και αυτή της η επιστροφή κάνει θόρυβο και ξεσηκώνει αντιδράσεις μιας και το ομότιτλο single του νέου της album, Αγάπη Είναι Εσύ, δέχεται κριτική κυρίως για τους στίχους.

Το συγκεκριμένο album είναι το μοναδικό στην καριέρα της που κυκλοφορεί μέσω εφημερίδας, κάτι που συνηθιζόταν εκείνη την εποχή. Αποτελεί ίσως το πιο αθόρυβο δισκογραφικό της βήμα που παρόλη την διανομή και το σούσουρο γύρω από αυτό δεν έβγαλε μεγάλα hit. Συνεργάζεται με τον Σάκη Ρουβά, κυκλοφορεί το rockumentary ‘Όσο Έχω Φωνή‘, επιστρέφει στην σκηνή του ΡΕΞ και συνεργάζεται με την Μαίρη Λίντα.

Την διετία 2012/13 παρουσιάζει νέο show στο Κέντρο Αθηνών όπου στην πρεμιέρα είχε ένα σοβαρό ατύχημα. Την άνοιξη του 2013, κάνει πρεμιέρα η παράσταση ‘Δαίμονες’ στην σκηνή του Παλλάς, μετά από δυο δεκαετίες και τα sold out είναι απανωτά και ο θρίαμβος επαναλαμβάνεται το φθινόπωρο του ’13. Ενώ μετά από 31 χρόνια αλλάζει δισκογραφική και πλέον ανήκει στο δυναμικό της Panik, και την Panik Gold.

Συνεχίζει τις εναλλακτικές της εμφανίσεις με την μουσικοθεατρική παράσταση ‘Ένα Ή Κανένα‘, μαζί με τον Αντώνη Ρέμο στο Πάνθεον. Μια τρίωρη παράσταση που το κοινό απολαμβάνει την δισκογραφία των δυο καλλιτεχνών με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο για τα ελληνικά δεδομένα. Επισφραγίζουν αυτή την συνεργασία με το ομότιτλο ντουέτο.

Την χρονιά του 2014, οι θαυμαστές της Βίσση αναμένουν ένα cd που έχει ανακοινωθεί, που η ίδια πηγαίνει στο στούντιο αλλά που ποτέ δεν έρχεται. Κάποιοι λένε ότι θα κυκλοφορήσει νέο live δίσκο από το πρόγραμμα του ‘Ένα Ή Κανένα’, ένα δίσκο με τραγούδια της σε remix αλλά τίποτα απ’ όλα αυτά δεν ισχύει μιας και έρχεται η επίσημη ενημέρωση ότι ο Καρβέλας γράφει ολοκαίνουργια όπερα με την Άννα ξανά πρωταγωνίστρια. Πριν όμως από αυτό γιορτάζει τα 40 χρόνια της στην μουσική με μια συναυλία στην Μύκονο, συναυλίες το καλοκαίρι ανά την Ελλάδα με τον Αντώνη Ρέμο, στο εξωτερικό με τον Τάκη Ζαχαράτο. Άνοιξη του ’15, κάνει πρεμιέρα η παράσταση με τίτλο ‘Οι καμπάνες του Έντελβαϊς‘.

Το 2015 επιστέφει δισκογραφικά μετά τις φήμες χρόνων και παρουσιάζει το album, ‘Συνέντευξη‘. Συνεργάζεται ξανά με τον Νίκο Καρβέλα σε έναν δίσκο που μοιάζει να είναι το απαύγασμα της κοινής τους πορείας με την μόνη διαφορά στον ήχο. Η Άννα το 2015 εγκαινιάζει και καλωσορίζει το κόσμο σε αυτό που έμελλε να είναι το στέκι της για τα επόμενα οχτώ χρόνια. Στο Hotel Ερμού, η Άννα βρίσκει αυτό που ήθελε να κάνει χρόνια, να είναι όσο πιο κοντά στο κοινό και για πάνω από έξι ώρες, αδιάκοπα, να ερμηνεύει ότι θέλει εκείνη και το κοινό. Σύμμαχο της σε όλο αυτό μια μπάντα που από τότε έγινε οικογένεια της και που η χημεία τους μεταφέρεται και στις ηχογραφήσεις για το album της και στην ανανέωση της διάθεσης και του ήχου της.

Τα Mad Music Awards, το 2016, συστήνουν το τιμητικό βραβείο καριέρας και η πρώτη που το παραλαμβάνει είναι η Άννα Βίσση.

Οι επιτυχίες των εμφανίσεων της στο Hotel Ερμού ξεπερνούν τις όποιες προσδοκίες και είναι τέτοιο το πρόγραμμα όπου μετά από τρία χρόνια εμφανίσεων κυκλοφορεί το τρίτο live album της καριέρας της. Ένας διπλός δίσκος που εμπεριέχει στιγμές από τα τρία πρώτα χρόνια του Hotel Ερμού.

Εμφανίσεις στην τηλεόραση, στο ρόλο κριτή ή σε αυτό της ηθοποιού, singles και βραβεύσεις, περιοδείες και συναυλίες και το 2019 κυκλοφορεί το τελευταίο της album μέχρι στιγμής με τον τίτλο, ‘Ηλιοτρόπια‘.

Ένα album που συνεχίζει και ωριμάζει την συνθήκη του προηγούμενου και κρατάει την ποιότητα της παραγωγής αλλά και της ερμηνείας της Βίσση, στα ύψη. Έπειτα έρχεται η πανδημία, όλα παγώνουν και επανέρχεται ξανά το καλοκαίρι με συναυλίες ενώ τον Δεκέμβριο του ’20, γίνεται αυτό:

Η Άννα στην επόμενη διετία θα σαρώνει με τις εμφανίσεις στο Hotel Ερμού, τόσο πολύ που θα ενταχθεί ακόμα μια μέρα όπου αρκετοί συνάδελφοι της θα κάνουν guest εμφανίσεις. Αλλά δεν θα παραλείψει να υπενθυμίζει ότι μπορεί να κάνει ακόμα επιτυχία και στην εποχή του tiktok και της trap επικράτησης, να παραμένει πρώτη των πρώτων με viral επιτυχίες όπως το ‘Αίμα‘.

Στο σήμερα λοιπόν η Άννα Βίσση γιορτάζει τα πενήντα χρόνια που περπατάει σταθερά και χαράσσει την πορεία της στην ελληνική δισκογραφία. Τον Σεπτέμβριο του ’23, πρόκειται να εμφανισθεί για πρώτη φορά στην καριέρα της στο Ηρώδειο, δίνοντας μια συναυλία για το σύνολο της πορείας της. Θα έχουν προηγηθεί βέβαια οι δυο μεγάλες συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη όπου θα βρεθεί ξανά επί σκηνής με τον Νίκο Καρβέλα.

Το τελευταίο της δισκογραφικό βήμα είναι τα #CoverStories, όπου η ίδια επισκέπτεται ξανά τραγούδια του Νίκου τα οποία δεν είχε πει αυτή πρώτη και τώρα τα κυκλοφορεί διαφορετικά, με τον τρόπο της. Η πρώτη γεύση ήταν η διασκευή του ‘Ξανά‘ σε μορφή ντουέτου με τον Καρβέλα και η αίσθηση ότι αυτό το τραγούδι από αυτούς τους δυο μιλάει ξεκάθαρα για την κοινή τους πορεία και ζωή και ότι αν ήταν όλα να επαναληφθούν απ’ την αρχή, τότε ξανά θα έκαναν το ίδιο.

Έχει χαρακτηριστεί ως η Madonna της Ελλάδας, το όνομα της πλέον είναι συνυφασμένο να υπάρχει δίπλα από το απόλυτη αλλά όλα όσα και αν έχει κάνει μέσα σε πέντε δεκαετίες παραμένει η φωνή και το όνειρο μιας δεκαπεντάχρονης από την Κύπρο που κατέληξε ο κόσμος να της φωνάζει:

”Ότι έχω ζήσει, το έχει τραγουδήσει η Βίσση”

Άννα, ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ.

© 2023, Christos Vasilakopoulos. All rights reserved.

About the author

Christos Vasilakopoulos

Ισχυρογνώμων αλλά συζητήσιμος, αρκεί να έχεις επιχειρήματα.
Η μουσική είναι για όλους, η pop για κάποιους.
Ερωτευμένος με την Μαίρη Συνατσακη μέχρι να το ανακαλύψει η ίδια.
Τελος, μην μπερδεύεις την Coca Cola με την Pepsi, είπαμε..

Leave a Comment